ماه نو

داستان دنباله دار

ماه نو

داستان دنباله دار

دوباره عشق (12)

سلام سلام
ببخشید ببخشید. خیلی دیر شده می دونم. این دو سه روز درگیر رضا بودم حسابی سرما خورده و تب داره. عصری کمی بهتر بود. فرصتی شد بنویسم.



به خانه که رسید حسابی تاریک شده بود. با کمی ترس وارد کوچه ی خلوت شد. با دیدن یک خانواده که خوشحال و خندان چند قدمی جلوتر از او می رفتند خیالش راحت شد. پشت سرشان راه می رفت و ناخواسته حرفهایشان را می شنید. پدر و مادر و  دختر پسر نوجوان با سرخوشی شوخی می کردند و پیش می رفتند.
یاد خانواده اش افتاد. دلتنگ بود. اصلاً برای چی اینقدر زحمت کشیده بود که دانشگاه تهران قبول شود؟! اگر اتفاقی می افتاد و دیگر نمی توانست پدر و مادرش را ببیند چی؟
با عصبانیت سرش را محکم تکان داد و با خود گفت: بس کن. درست تموم میشه برمی گردی!
به در خانه که رسید دوباره مرد میانسال همسایه را دید. اما فرصت کلامی به او نداد و بدون حرف به سرعت رفت و وارد آسانسور شد. تا در بسته شود رو به دیوار ایستاده بود و لبش را می جوید.
کلید را توی در کهنه ی چوبی چرخاند. امیدوار بود سمانه خانه نباشد. خسته بود. دلش سکوت می خواست. هرچند سمانه سر و صدایی نداشت و تازه کلی هم لطف کرده بود که به مهشید پناه داده بود با این حال...
در را باز کرد. ظاهراً خیلی درخواست زیادی بود. چون علاوه بر سمانه منوچهر هم آنجا بود. لبهایش را بهم فشرد. منوچهر داشت می رفت. مهشید زیر لب سلام کرد. سمانه به آرامی جواب گفت. اما منوچهر فقط نگاهی طولانی به او انداخت. بعد برگشت و رو به سمانه گفت: خداحافظ.
سمانه سری تکان داد و آرام گفت: خداحافظ.
در که بسته شد، مهشید همان طور که کنار دیواره ی مشبک ایستاده بود، پرسید: چکار داشت؟
سمانه بدون این که نگاهش کند، گفت: اومده بود تو رو ببینه. بهش گفتم دیگه حرفی باهاش نداری.
مهشید نفسی کشید و در حالی که می نشست، گفت: متشکرم.
کمی پا به پا کرد و بعد گفت: می دونم خوشت نمیاد حرف بزنی. ولی می خوام بدونم با منوچهر چه نسبتی داری؟
سمانه با خونسردی پرسید: چرا می خوای بدونی؟ تو که ردش کردی.
مهشید معترضانه گفت: سمانه!
سمانه از لحن بچگانه ی او خنده اش گرفت و گفت: بین ما چیزی نیست. من دوازده ساله که اینجا مستاجرم. یعنی از اول ازدواجم.
مهشید با تعجب گفت: وسط کلامت... چه جوری با این صاحبخونه ی بداخلاق کنار اومدی؟
_: بهجت خانم آدم بدی نیست. زبونش تنده ولی قلب مهربونی داره. اگر حضور همیشگی منوچهر رو فاکتور بگیریم، بقیش تنهاست. بچه هاش اینجا نیستن. خونواده ی منوچهر شمالن، بقیشونم هرکدوم یه طرفی. منم سعی می کنم بهش برسم. اونم تا حالا باهام راه اومده.
+: خب؟ منوچهر چی؟
_: منوچهر هیچی... اوائل که میومد و می رفت، از اول دبیرستانشم کلاً اومد پیش مادربزرگش ساکن شد که مدارس اینجا بهترن و می خوام بمونم اینجا. خیلی درسخونه. کم و بیشم فضوله. زیاد میاد بالا. حالا به هر بهانه. تا یاشار بود هروقت فرصتی داشت میومد می بردش گردش... خیلی کمکم بود. شوهرم هیچ وقت خونه نبود. یه وقتم که کلاً رفت و درگیر طلاق شدیم. تو اون روزا منوچهر خیلی کمکم کرد.
+: خونوادت چی؟ اونا کجان؟
_: اینجا نیستن. نمی خواستم ازشون کمک بگیرم.
مهشید با فضولی نگاهش کرد. خیلی دلش می خواست بیشتر سر در بیاورد ولی جرات نداشت بپرسد. سمانه هم نمی خواست بگوید. حرف را عوض کرد و پرسید: چه کار کردی؟ خونه پیدا کردی؟
مهشید لبش را گاز گرفت و گفت: اوممم نه... حتی یه مشاور املاکم ندیدم. بعدم با دوستام رفتم کافی شاپ. اوممم.... معذرت می خوام. سعی می کنم هرچی زودتر پیدا کنم. فردا اول وقت میرم دنبالش.
سمانه دیگر حرفی نزد. مهشید هم برخاست و لباسش را عوض کرد. به آشپزخانه رفت و از همان جا پرسید: چایی بذارم؟
سمانه گفت: بذار. اگه برای شامم چیزی می خوری درست کن. من سیرم.
+: نهار چی خوردی؟
_: آش خوردم دیگه. باهم بودیم.
+: فقط دو سه لقمه خوردی.
_: بسه. چاق شدم. باید یه کم رژیم بگیرم.
+: به اندازه خوردن خیلی کار خوبیه ولی اینجوری نخوردن اصلاً خوب نیست.
سمانه آهی کشید. چشمهایش را بست و گفت: بس کن.
مهشید به آشپزخانه برگشت. زیر کتری را روشن کرد. بقیه ی آش را گرم کرد. با خرده ریزهای توی یخچال سالاد الویه درست کرد و یک سفره ی زیبا با تزئینات توی هال چید. سمانه دراز کشیده بود و تلویزیون تماشا می کرد. مهشید با خوش زبانی گفت: بیا بشین دیگه. روم نمیشه تنهایی بخورم! بیا!
دست او را گرفت و بلندش کرد. او را کنار خود نشاند و اینقدر حرف زد و قصه گفت تا شامش را خورد.
بعد از شام سفره را جمع کرد. ظرفها را شست. چای ریخت و آورد. در حالی که چهارزانو کنار نیمکت روی زمین می نشست گفت: بفرما چایی... میگم امروز این آقای همسایه رو دیدم. خیلی اصرار داشت دوباره دربارش فکر کنی.
سمانه غرق فکر گفت: مزخرفه. این از اوناست که از در بیرونش کنی از دیوار میاد. هرچی بهش میگم بابا من نمی خوام ازدواج کنم به خرجش نمیره.
مهشید جرعه ای چای نوشید و پرسید: چرا نمی خوای ازدواج کنی؟ می دونی تو خیلی مرموزی!
سمانه پوزخندی زد و گفت: چه راز و رمزی؟ تو که همه چی رو می دونی! من هنوز درگیر زندگی قبلیمم. نگران پسرمم. علاقه ای به ازدواج ندارم.
+: به همسر سابقت چی؟ علاقه داری؟
_: نه بابا! هیچ وقت بهش علاقه نداشتم.
+: ازدواج اجباری بود؟
_: بس کن مهشید. اصلاً نمی خوام دربارش حرف بزنم.
+: باشه... یه چیز دیگه... من می تونم گاهی همرات بیام بیمارستان؟
_: برای چی؟
+: دلم می خواد کار یاد بگیرم. آخه ترم قبل اسم نوشتیم برای داوطلب هلال احمر. دلم می خواد کارای امداد و نجات یاد بگیرم.
_: خودشون کلاس دارن.
+: آره دارن. اونا رو هم می خوام برم. ولی عملی هم ببینم خیلی خوبه.
_: ببینم چی میشه. اگه موقعیتی بود می برمت.
+: وای خیلی متشکرم!
_: خواهش می کنم. یه چی بگم ناراحت نمیشی؟
+: نه. بگو!
_: چه جوری بگم... تو آشپزی دوست داری؟
مهشید با تعجب پرسید: آشپزی؟! خب خیلی بدم نمیاد. یعنی بلدم. هرچیم ندونم زنگ می زنم از مامانم می پرسم.
_: حاضری اینجا بمونی و به جای کرایه، آشپزی کنی و به کارای خونه برسی؟
مهشید با شگفتی پرسید: هان؟!!!!
سمانه با ناراحتی گفت: یعنی اگه ناراحت نمیشی... می دونی من حاضرم دو شیفت تو بیمارستان کار کنم ولی یه دونه بشقاب نشورم! آشپزی که دیگه نگو. خیلی بدم میاد!
مهشید با خوشی دستهایش را بهم کوفت. از جا پرید و گفت: وای سمانه جونم عاشقتم!!!!
سمانه که از عکس العمل او جا خورده بود، خندید و گفت: هیسسس... بهجت خانم خوابیده!
مهشید به سختی شعفش را خاموش کرد و نشست. با خوشحالی گفت: من نمی دونم چه جوری باید تشکر کنم.
سمانه گفت: شراکت برای من خیلی سخته. خوشم نمیاد کسی تو کارم سرک بکشه و دخالت بکنه.
مهشید دستش را بالا برد و گفت: قول میدم!
سمانه سری تکان داد و گفت: پس می تونی بمونی. ولی همه ی کارای خونه با تو ئه.
+: اطاعت قربان!
بعد هم از جا برخاست و برای شروع استکان های خالی را به آشپزخانه برد. البته از وقتی که آمده بود شروع کرده بود. چون از اول هم معلوم بود که سمانه علاقه ای به خانه داری ندارد!
آخر شب به نرگس پیام داد: هوراااا جا پیدا کردم! قرار شد همین جایی که هستم بمونم.
نرگس نوشت: جاش مطمئنه؟ خیالم راحت باشه؟
+: آره بابا عالیه! خیلی خوبه. خیلی خوشحالم! فردا نهار همه مهمون من!
همین که پیام را فرستاد فکر کرد: باید حواسم به نهار سمانه هم باشه!
نرگس نوشت: خب خدا رو شکر. مبارکت باشه. کرایش چقدره؟ از عهدش برمیای؟
مهشید با سرخوشی نوشت: کرایش عالیه!
_: اگه خیلی خوب باشه مشکوک می زنه ها!
+: وای نرگس بگیر بخواب قصه ی پلیسی نساز. همه چی خوبه. من خیلی خوشحال و خوشبختم!
_: خدایا شکرت. ما که بخیل نیستیم. خوش باشی. شبت بخیر.
+: ممنون. تو هم خوب باشی. شب بخیر.

شب را به آرامی به صبح رساند. صبح زود با خوشحالی نان خرید و قبل از سر کار رفتن سمانه، صبحانه را آماده کرد. سمانه با خنده پشت میز آشپز نشست و گفت: احساس پادشاهی می کنم.
مهشید با خوشی لیوانی چای جلوی او گذاشت و گفت: مایستیک مایستیک بفرمایید چایی.
_:مایستیک چیه؟
+: تو کارتون پری دریایی به ملکه می گفتن مایستیک...
چهره ی سمانه غمگین شد. لیوان چای را به لب برد و حرفی نزد.
مهشید با تردید پرسید: حرف بدی زدم؟
سمانه سری به نفی تکان داد و گفت: نه... یاد یاشار افتادم... عاشق کارتونه... بچم...
بغضش را با جرعه ای چای فرو برد و ساکت شد. مهشید دلش می خواست حرفی بزند اما نمی دانست چه بگوید. در سکوت کمی خورد. سمانه که رفت، همه جا را مرتب کرد و به طرف دانشگاه راه افتاد. کلاسها از امروز تشکیل میشد. هرچند روزهای اول همه کم و بیش تق و لق بودند.


نظرات 8 + ارسال نظر
دختری بنام اُمید! سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:07 ق.ظ http://123zendegi.persianblog.ir

سلام عزیزم
خوبی؟
آقا رضا بهتره؟ طفلکی، خیلی مراقبش باش زودی خوب بشه
دست سمانه درد نکنه، خب خیالمون از جای مهشید راحت شد منتظریم ببینیم این داستان ما رو کجا میبره

سلام امید مهربون
خوبم شکر خدا. ممنون.تو خوبی؟
خیلی ممنون. اونم الحمدالله بهتره. تبش قطع شد بالاخره. ولی هنوز آبریزش بینی داره و آنتی بیوتیک می خوره
آره خیالت راحت باشه مادر. آسوده بخواب جاش امنه :-D
مرسی عزیزم ♥

سارگل دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:27 ق.ظ

سلام مامان خانمی
دعا میکنم همه مامانا همیشه سلامت باشند که بتونن از بچه ها مواظبت کنند بیماری هم جزء زندگیه که باعث قوی شدن بدن میشه ان شاالله زودتر رضا کوچولو خوب بشه
بازم ممنون با وجود مشغله زیاد مطلب میزاره خدا به همراه خودتو خونوادت

سلام سارگل جونم
سلامت باشی گلم. خیلی ممنونم از همدلیت ♥

سادات دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:17 ق.ظ

سلام شاذه خانوم راستش من ھنوز نتونستم با شخصیت منوچھر ارتباط برقرار کنم ؛یه جوریه ! ولی داستان داره جالب میشه مرسی داستانتو دنبال میکنم.

سلام عزیزم
متاسفم که نتونستم خوب توصیفش کنم
خیلی ممنونم از همراهیت

سهیلا دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:09 ق.ظ

سلام شاذه جون ... خدا بد نده عزیزم ... زمستان همه چیزش خوبه بجز همین سرماخوردگیهاش !! امیدوارم اقا رضای گلمون بزودی خوب بشه ... امسالم از اون زمستونای سخته انگار. ما که الان منتظر طوفان برف امشب هستیم ...
چه معامله ی خوبی کردن این دو تا با هم ... اینطوری هم مهشید خونه دار شد و هم سمانه نقش ملکه رو لا اقل توی خونه پیدا کرده ...
دست گلتون درد نکنه شاذه بانو ...

سلام سهیلاجون
زنده باشی گلم. خیلی ممنون
ما امروز بعد از سالها سی سانتیمتر برف داشتیم. ولی به پای برفای قطبی کانادا نمی رسه شکر خدا....
آره... برای هر دوشون خوب شد
سلامت باشی عزیزم

سپیده دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:48 ق.ظ http://rahibeghalbesefidam.mihanblog.com

سلام شاذه جونی!
تولد گذشته رضا کوچولو مبارک!
خیلی پست های عالی گذاشتی! طفلی مهشید طفلی سمانه!
خیلی خیلی دوسش دارم!
میخونم ولی شرمنده نظر نمیذارم!
ببخشید!!
میخواستم خواهش کنم واسم دعا کنی امتحانام پاس بشم! برام دعا کن ترم آخرمخیلی استرس دارم درسم نخوندم از 3 شنبه هم امتحان دارم!
فراموشم نکن !
ممنووووووووووون

سلام عزیزم!
تولد قمریش گذشته. شمسی هنوز نرسیده. بیست و یکم دی هست. بهرحال خیلی ممنونم گلم ♥
متشکرم عزیزم. خیلی ممنون از همراهیت ♥
انشاءالله همه ی امتحاناتت به خوبی و راحتی پاس بشن ♥
:-* ♥:-* ♥:-*

گلی یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:12 ب.ظ

الهی...امیدوارم پسر گلتون زودتر خوب بشن

داستان داره جالب میشه!
مرسی :*

خیلی ممنونم گلی جونم. سلامت باشی ♥

ممنون از همراهیت :-*

بهار خانم یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:17 ب.ظ

اعتراف می کنم فکر نمی کردم داستان این طوری بشه کنجکاوم ببینم بقیه اش چه طوری پیش میره .

شاذه بانو وبلاگمو باز کردم دوباره

اوه چه خوب! متشکرم!

چه عالی! الان میام :-)

ارکیده صورتی یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:00 ب.ظ

سلام شاذه جونم.خودت خوبی خانم؟ خیلی مواظب خودت باش مامان بانو. ان شالله آقا رضا هم زود زود خوب بشه.خیلی سخته بچه ها مریض بشن! مظلوم که هستن مظلوم ترم میشن!
خب خوب شد مهشید همونجا موندگار شد..نزدیک منوچهرم هست
ممنون مایستیک
فدای شاذه جون

سلام عزیز دل
خوبم شکر خدا. متشکرم. تو خوبی گلم؟ ♥♥♥
آره طفلکیا سر یه تب ساده یک روزه نزدیک یک کیلو وزن کم می کنن. آدم یک نهم وزن بدنشو یک روزه از دست بده خیلی زیاده! مثل این میمونه که من یک روزه حدود هشت کیلو کم کنم!!!


آره جاش خوبه :-D
زنده باشی گلم ♥♥♥♥

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد