ماه نو

داستان دنباله دار

ماه نو

داستان دنباله دار

دوباره عشق (30)

سلام سلام سلامممم
جای همگی خالی... شکر خدا زیارتی کردیم و دو سه روز پیش برگشتیم. دلم می خواست زودتر بیام بنویسم ولی مشقای نوروزی بچه ها و شلوغی و کارای بعد از سفر نشد دیگه... امروز شکر خدا کمی جمع و جور شدیم و بچه ها هم رفتند مدرسه و فرصت نوشتن یه پست کوتاه پیش اومد. اینو داشته باشین سعی می کنم زود برگردم

مهشید نگاهی به جمع که داشتند پراکنده می شدند انداخت و نفس عمیقی کشید. بازوی مهراب را محکمتر فشرد و بغضش را فرو داد. نباید گریه می کرد. سر برداشت و پرسید: حالا چکار کنیم؟

مهراب نگاهش کرد و با تبسم اطمینان بخشی گفت: درست میشه.

سر کوچه باهم از تاکسی پیاده شدند. مهراب گفت: من میرم دنبال بلیت برگشت.

مهشید با وحشت نگاهی به کوچه ی آشنا انداخت و پرسید: تنهام می ذاری؟

_: مهشید اونا پدر و مادرتن. باید باهاشون روبرو بشی. و به نظرم بهتره که الان تنها باهاشون حرف بزنی که احساس نکنن تو عوض شدی. که ببخشنت. هروقت بخوای من میام.

مهشید سری تکان داد و با قدمهایی مردد به طرف خانه راه افتاد.

کلید داشت. با بغض در را باز کرد. برای بار هزارم به خودش گفت: قوی باش.

 مامان تنها بود. توی آشپزخانه با حالتی عصبی مشغول کارهای عادی اش بود. مهشید توی درگاه ایستاد و گفت: سلام.

مامان بدون این که نگاهش کند با خشم جوابش را داد. مهشید سعی کرد لبخند بزند. با لحنی که سعی می کرد معترضانه نباشد و حتی کمی هم شوخ باشد، پرسید: خب اگه اینقدر ناراضی بودین چرا اجازه دادین؟

مامان بطر شیر را توی یخچال گذاشت و گفت: برای این که آبرو داریم. برای این که نگن دختره رفته درس بخونه معلوم نیست چه غلطی داره می کنه. برای این که اگه تقش در اومد بگیم یارو شوهرش بوده.

مهشید احساس کرد نفسش بند می آید. دست روی گلویش کشید و در حالی که به سختی سعی می کرد راه نفسش را باز یابد پرسید: یعنی... یعنی باور نمی کنین؟ یعنی فکر می کنین... مامان!

دست روی دهانش گذاشت و خود را توی دستشویی پرت کرد. از فرط عصبی شدن چند بار بالا آورد و بالاخره دست و رویش را شست. رنگ به صورتش نمانده بود. خسته و ضعیف بیرون آمد. مامان با لحنی سرزنش بار گفت: شاهد از غیب رسید!

مهشید لرزان روی مبل افتاد و پرسید: چه شاهدی؟ چرا حرفمو باور نمی کنین؟ من دو سال اونجا تنها بودم. مامان به پیر به پیغمبر دست از پا خطا نکردم. مهراب دیگه بدتر از من! تمام زندگیش بیمارستانه. اصلاً نمی دونم چی شد منو دید و خواستگاری کرد. هنوزم باورم نمیشه.

مامان به آشپزخانه برگشت. یک لیوان شربت درست کرد و در حالی که به او می داد با ملایمت گفت: من باور می کنم ولی حرف مردم چی؟

مهشید با گریه پرسید: چه حرفی؟ برای چی؟ اصلاً مگه حرفیم می مونه؟ ب بسم الله شوهرم دادین، دیگه چه حرفی؟ حتی اجازه ندادین چهار بار بیاد بره بشناسینش. ببینین که اشتباه نمی کنم. ببینین چقدر چشم پاکه. مهربونه. مودبه.

مامان در حالی که برمی خاست با غیظ گفت: اینا رو لازم نیست که بیست بار بیاد و بره تا بفهمیم. همون دیروز فهمیدیم. اگه اینقدر با شخصیت نبود که با حرفشون موافقت نمی کردیم. حرف ما سر خونوادشه. این که اینقدر ازت بدشون میاد. اینقدر با منت راهت دادن. مهشید لازم نیست صبر کنی این سه ماه تموم بشه. هروقت دیدی نمی تونی تمومش کن. بهرحال این پسره هر چقدر هم خوب، پسر این خونواده است. اونجا بزرگ شده. ما رو قابل نمی دونن. اذیتت می کنن. ولی الان بهت چی بگم که هرچی بگم فکر می کنی باهات دشمنی دارم.

به آشپزخانه برگشت. مهشید جرعه ای از شربت نوشید و لیوان را روی میز گذاشت. از جا برخاست. سرش گیج رفت. دوباره نشست.

بابا به خانه برگشت. هنوز توی راهرو بود و مهشید را ندیده بود. مامان به استقبالش رفت و پرسید: چی شد برگشتی؟

بابا بی حوصله گفت: دست و دلم به کار نمی رفت.

وارد هال شد. با دیدن مهشید نفس عمیقی کشید و حرفی نزد. مهشید برخاست و با کمی ترس گفت: سلام.

بابا در جواب سری تکان داد و زمزمه کرد: سلام.

و نگاهش را از او گرفت. مهشید با بغض جلو رفت و گفت: بابا...

دست روی شانه اش گذاشت. پدرش سر برداشت و نگاهش کرد. مگر می توانست نگاهش کند و نبخشد؟؟؟

در آغوشش کشید. مهشید گریه کنان گفت: بابا من نمی خواستم ناراحتتون کنم. بابا... من...

بعد چند لحظه بابا ضربه ای به پشتش زد و با لحنی دوستانه گفت: بسه دیگه دختره ی لوس!

و او را از خود جدا کرد و رو گرداند تا مهشید چشمهای خیسش را نبیند. مهشید ولی دید. خندید و لب به دندان گزید. نفس عمیقی کشید. مامان برای هردو شربت آورد و نالید: چکار بکنم از دست شماها!

بعد در حالی که گوشی تلفن را برمی داشت، گفت: بگم بچه ها ظهر بیان اینجا. تو هم پاشو به شوهرت زنگ بزن بیاد. بالاخره باید آشنا بشیم. حتی برای یه مدت کوتاه!

مهشید با غم نگاهش کرد. بعد از جا برخاست. اگر به دل می گرفت ناراحتیها تمام نمیشد. به مهراب زنگ زد. یک ساعتی بعد رسید. مهدی و نسترن هم آمدند. مینا کوچولو آن فضای متشنج را با بازیهای کودکانه اش تعدیل می کرد. همه سعی می کرد حضور مهراب را تحمل کنند.

مهراب برای عصر بلیت هواپیما گرفته بود. مهشید وسایلش را جمع کرد. سردتر از همیشه با خانواده اش خداحافظی کرد. مهدی تقریباً توی رودربایستی مجبور شد آنها را تا فرودگاه برساند.

مهراب وسایل را توی صندوق گذاشت و به مهدی که بی حوصله نگاهش می کرد، تبسم کرد. مهدی رو گرداند و سوار شد. مهشید در عقب را باز کرد. مهراب کنارش زمزمه کرد: جلو بشین. باهاش آشتی کن.

مهشید سر برداشت و با تعجب زمزمه کرد: ولی تو؟...

مهراب تبسمی کرد و با نگاهی شوخ نجوا کرد: من عقب تنهایی طوریم نمیشه. برو معطلش نکن.

مهشید در جلو را باز کرد و نشست. مهدی با تعجب نگاهش کرد. مهشید از گوشه ی چشم نگاهی به مهراب انداخت و رو به مهدی گفت: دلم برای داداشم تنگ شده...

مهراب با تبسم تاییدش کرد. مهشید نفس عمیقی کشید و با لبخند به مهدی چشم دوخت. مهدی به کوچه نگاه کرد و با فک کلید شده راه افتاد. بالاخره پرسید: واقعاً می خواین باهم زندگی کنین یا سر لج و لجبازی با بزرگتراست؟ زندگی بازی نیست که به شوخی گرفتینش.

مهراب با خونسردی گفت: ما هم به شوخی نگرفتیمش. می خوایم باهم زندگی کنیم.

مهشید باغصه و عصبانیت گفت: تو دیگه چرا مهدی؟ انتظار داشتم تو مثل همیشه پشت و پناهم باشی. برادرم، رفیقم... نمی دونم چرا باورم نداری؟ تو که...

نتوانست ادامه بدهد. رو گرداند. مهدی نفس عمیقی کشید و گفت: من از ادامه ی این زندگی می ترسم. همین. به خاطر خودت. به خاطر خواهرم که نمی خوام آسیب ببینه. نمی دونم چرا با این عجله گفتن عقد کنین. اگه دو روز صبر می کردن خودتون پشیمون می شدین.

مهراب و مهشید همزمان گفتند: پشیمون نمی شدیم.

مهدی ابرویی بالا برد و با لحنی که بوی تمسخر می داد، گفت: چه هم دلی ای!

مهشید با صدایی لرزان گفت: مهدی خواهش می کنم.

_: من به خاطر خودت می گم خواهر من! این خونواده ای که من دیدم درسته قورتت میدن!

مهراب محکم گفت: من نمی ذارم اتفاقی براش بیفته و تمام تلاشمو می کنم که آشتی شون بدم.

مهدی فرمان ماشین را توی دستهایش فشرد و گفت: این کار آسونی نیست. مهشید خیلی حساسه. اذیت میشه. نباید این کارو می کردین... نباید... باید اول راضیشون می کردین...

مهشید بی حوصله گفت: خب ما هم می خواستیم همین کار رو بکنیم. مگه گذاشتن؟ خودشون اینطوری خواستن... ضمناً منم شکستنی نیستم. اینقدر نگران نباش.

_: من فقط نگران خودم نیستم. نگران بابااینا هم هستم. من یه دختر دارم مهشید. می فهمم چه حالی دارن!

مهشید با بغض گفت: بابا منو بخشیده. مامانم همینطور.

_: بله ولی دلیل نمیشه که نگرانت نباشن.

+: خب میگی چکار کنم الان؟ غیر از اینه که اگه خوشبخت بشم خیالشون راحت میشه؟

مهدی سری تکان داد و طوری که انگار با خودش حرف می زند گفت: اگر خوشبخت بشی...

مهشید مستاصل به مهراب نگاه کرد. مهراب متبسم گفت: من تمام تلاشمو برای خوشبختیش می کنم.

مهدی غرید: وای به حالت اگر نکنی!

_: این گردن من از مو باریکتر. اگر اعتراضی داشت در اختیار شما.

مهدی بالاخره از لحن او خنده اش گرفت و دیگر ادامه نداد.

توی فرودگاه بارها را به قسمت بار دادند و با مهدی خداحافظی کردند. از گشت دوم که گذشتند مهراب دست دراز کرد و مهشید دستش را محکم گرفت. می دانست که می تواند به این دستها اعتماد کند.


نظرات 16 + ارسال نظر
سپیده1991 جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:01 ب.ظ http://rahibeghalbesefidam.mihanblog.com/

سلاااااااام
من نظر نذاشتم ؟؟! آلزایمر گرفتم مثل اینکه!
چقدر خانواده مهراب حرصی اند!
دختر به این خوبی خانومی خانواده داری از کجا میخوان پیداکنند؟؟!!
عالی بود
منتظر ادامه اش هستم!

سلاااااام
والا نمی دونم. منم حواسی ندارم. ببین نیست؟ فقط می دونم که حذف نکردم.
آره خیلی :s
همینو بگو!
مرسی :)

رها جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:55 ب.ظ http:// www.3centaur.blogfa.com

اووووووووووووووووووووووف :-D
چه هفته ی پرکاری داشتم...:-)
کلا دست واسم نمونده :/
یه مشاور درسی داریم به شدت خشن...! رسمو کشیده...! کاش نتیجه داشته باشه حالا:/
بعله...:-) نمیدونی ک گفتم موهامو رنگ کردم... روز سوم مدرسه گیر داد بهم:-D نمیدونم کدوم سه نقطه ایی لوم داده بود:) ناظمه گفت ازت انتظار نداشتم ( اخه در کمال تعجب جلو اونا خیلی خانومم:-D همه کارام پشت پرده اس...) و اینا منم پرو پرو صاف تو چشاش نگاه کردم گفتم حناس:-D حالا فک کن مو هام ک بنفش بود به خاطر حموم صورتی باربی شده بود:)))))))) خلاصه ک کلی بدبختی کشیدم ولی بیخیال شد به خاطر سابقه خوبم و به مدیر چیزی نگفت!
راستی سلام و زیارت قبول :-*
حالا بوسایی ک گرو گذاشته بودم و پس بدید لطفا:-D

:)))
خسته نباشی :)
آخ آخ آخ... انشاءالله نتیجش عالی باشه :)
:))) مبارکت باشه رنگای خوشگلت :*
سلام. ممنون :*
:)))) :********

میس هیس پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:48 ب.ظ http://miss-hiss.blogfa.com/

عزیزم امیدوارم نود و سه برات خیلی عالی باشه :*
من دلم میخواست اینا خیلی خوب ازدواج میکردن ، یه جور شاد خوشحال کننده ای ، رسیدنشون بهم خیلی غم انگیز بود :(

خیلی ممنونم. به همچنین برای تو :*
شرمنده. بس که داستان رها غم انگیز بود دیگه نتونستم خیلی تغییرش بدم :(

! سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:00 ب.ظ http://didar-e-nazok.blogfa.com

من تمام بلاگ رها خانوم (و دوباره عشق...) رو از اول تا آخر خط به خط خوندم و بعضی جاها هم باهاش همدردی کردم! و از قلم گیراش لذت بردم.
اما چون سیستم من نظرات بلاگفا رو ثبت نمیکنه نتونستم براشون نظری بزارم.
رها خانوم این نظر برای شماست.
با تشکر از شاذه جونی

رها سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:51 ب.ظ http://meetingoflife.blogfa.com

سلام شاذه جون.
چه در مورد دبی فورد یا هر روان شناس و فیلسوف دیگه ای این رو مطمئنم که هر چه گفتن معتبر نیست و دست کم اینه که منم مثل تو قبولشون ندارم.مثلا فروید که اینقدر نظریه هاش روانشناسی رو دگرگون کرد هم خطاها و افراط هایی داشته که الان مشخص شده ...این خانم هم حرفهای دلچسبی داره که قریب به اتفاق ملموس هم هستن اما این نظرشو که مدنظر شماست من رو هم به فکر برده.در مواردی حس کردم راست میگه و گاهی نه.ممکنه دلیلش این باشه که گاهی اون صفت چنان در ما مستتر هست که حتی خودمون هم اون رو انکار می کنیم چون دلمون میخواد نداشته باشیمش؟
مرسی اومدی و پرسیدی.من رو هم به فکر بردی...

سلام عزیزم
این که صد در صد. بهرحال پیغمبر خدا نیستن. ولی این مورد رو تو صحبتهای سبکهای مختلف روانشناسی دیدم. خیلیا نظرشون اینه و من نمی تونم درکش کنم. خیلیا میگن اینجوری آروم گرفتن و باهاش کنار امدن ولی من نتونستم...
خواهش می کنم دوست من.

بهار خانم دوشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:12 ق.ظ

زیارت قبول شاذه بانو

ممنونم عزیز. قبول حق

آزاده یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:33 ب.ظ

عالیه شاذه جون :*

ممنونم گلم ♥

رها یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:30 ب.ظ http:// www.3centaur.blogfa.com

من الان عجله دارم خفن فعلا این :***************** * * * * * * * * * * * باشه گرو تا بعد:-D

مرسی عزیزم ♥♥♥♥

سهیلا یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:25 ق.ظ

به به شاذه ی عزیز ... رسیدن بخیر و خوشی ... زیارت قبول عزیزم ...
اونقدر دلم هوای زیارت داره که چند شب پیش خواب دیدم مسافر مشهدم .... به شوهرم میگم اینجا یه امامزاده هم نداره برم بشینم اونجا یخورده دلم باز شه ... همه اش باید خوابشو ببینیم .
این قسمت و که خوندم ولم برای پدر و مادر مهشید خیلی سوخت . من خودم دختر دارم و همیشه هم میگم وای بحال شوهرش اگه دست از پا خطا کنه . احساس نگرانیشون رو کاملاً درک میکنم . یه دختر رو به این سن برسونی و اینهمه زحمت براش بکشی بعد یه خانواده ی پر ادعا از راه برسن و با اونهمه ادا دختر رو خواستگاری کنن و تازه منتظر باشن بزودی بهم بخوره ... یعنی اینا خیلی تحمل داشتن که نزدن بیرونشون نکردن . احتمالاً اقی دکتر خیلی بدلشون نشسته که تا همینجا رو خم قبول کردن ... مطمئنم از امتحان روسفید در میاد ولی چه اعصابی ازشون داغون بشه خدا میدونه ...
الهی همه ی دخترهای جووون و خوش قلب خوشبخت بشن ...
دست گلت درد نکنه شاذه جوون ... اقا رضای مشهدی رو هم ببوس ... سفر اولش بوده احتمالاً ...

خیلی ممنونم سهیلاجان. لطف داری
آخی... راه دور خیلی سخته. اقلا برو مسجدی جایی....
نگرانیهای مادرانه انتها ندارن.... :'(
بله سخت می گذره براشون...
الهی آمین
سلامت باشی گلم. مرسی از لطفت. پارسالم رفته بودیم. خیلی کوچیک بود.

رها شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:58 ب.ظ http://meetingoflife.blogfa.com

سلام شاذه نازنین.ممنون بابت این پست ها.من سه تا پستو یه جا خوندم.خیلی خوبه که بالاخره عقد کردن.امیدوارم اوضاع بهتر شه.مطمئنم مهربونی تو اوضاع رو برای مهشید بهتر می کنه.
سال خوبی داشته باشی.برای خودت و خونواده مهربونت آرزوی سالی سرشار از سلامتی رو دارم شاد باشی.

سلام رهاجونم
خواهش می کنم. امیدوارم لذت برده باشی
لطف داری گلم
خیلی ممنونم. منم برای تو و عزیزانت بهترینها رو آرزو دارم ♥

مهشید شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:02 ب.ظ

به به خانوم...زیارت قبول
چ سوغاتی شیرینی ام بود به به...
خواهر زاده های منم فقط مینوشتنا...بیچاره ها دلم براشون سوخت...دوتا مدرسه ای داریم تو خانواده که حسابی ناراضی بودن از تموم شدن تعطیلیاتازه کلاس اولیه امروز دیکته داشت

خیلی ممنونم. قبول حق
متشکرم ♥
یعنی امسال دیگه بدتر از هرسال. پیک نداده بودن به جاش یه عااااالمه مشق و تحقیق :'(

ارکیده صورتی شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:06 ب.ظ

به به سلام به روی ماه مشهدی شاذه جون
خوبی عزیز؟ خانواده خوبن؟ خوش گذشت؟ زیارت قبول. ان شالله زیارت مکه و کربلا
ان شالله همیشه به سفر و گردش و دلخوشی عزیزم
آخ جون رسیدیم به عشقولانه هاش
چه خوب که خانواده مهشید راضی شدن. کاش خانواده مهرابم راضی میشدن....هرچند اون خانواده ای که ما شناختیم بعیده به خاطر غرورشونم که شده کوتاه بیان!
ان شالله همه جوونا خوشبخت و عاقبت بخیر بشن.
خوش باشی شاذه جونم

سلام به روی ماهت گلم ♥
شکر خدا خوبیم. خیلی ممنونم ♥ تو خوبی؟ خانواده خوبن؟ خوش می گذره؟
سلامت باشی. به همچنین برای تو ♥
بله بالاخره رسیدیم :-D
آره سخته راضی بشن ولی ما سعی خودمونو می کنیم ;-)
الهی آمین
سلامت باشی گلم ♥

! شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:41 ب.ظ http://didar-e-nazok.blogfa.com

خیلی خوب بود.
سال نو هم مبارک

خیلی ممنونم عزیزم
مبارکت باشه ♥

خاله سوسکه شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:25 ب.ظ

سلام عزیزم
زیارت قبول
ان شاالله که همیشه خوش و خرم و سلامت باشی
مثل همیشه عالی بود
بوس

سلام گلم
ممنونم. قبول حق
متشکرم. سلامت باشی و خوشحال همیشه
ممنونم
بوس ♥

گلی شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:38 ق.ظ

سلام شاذه جونی :*

مرسی :*****

سلام عزیزم :-*
خواهش می کنم: *******

نازلی شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام شاذه جون
رسیدن بخیر
خیلی خوب بود این پست...کلی ابهام های من رفع شد
ممنون:)

سلام عزیزم
ممنون
چه خوب! خدا رو شکر :-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد