ماه نو

داستان دنباله دار

ماه نو

داستان دنباله دار

چشمهای وحشی (5)

سلام سلامممم
رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه غفران و پوشش گناهان، ماه الطاف بیکران خدای مهربان بر همگان مبارک باد

بعد از چند سال این دو روزی روزه گرفتم. معده ام چندان راضی نیست ولی شاید بتونم با قرص قویتر راضیش کنم. دعا کنین بتونم...

یک ماه از حضور جاگوار در همسایگی مان می گذرد. اگرچه با وجود تمام تلاشهای همسایه ها کسی از گذشته و خانواده ی جاگوار سر در نیاورده است ولی همه بهش عادت کرده ایم. حتی خانم احدی که خیلی نسبت به او بدبین بود الان بیشتر از همه از او تعریف می کند و به شدت برایش دنبال زن می گردد که تنها نباشد! البته جاگوار را هم شأن دخترش که دانشجو است، نمی داند. و الا تا به حال حتماً دستشان را توی دست هم گذاشته بود.

جاگوار توی محله به عنوان یک پیک قابل اعتماد و البته یک تعمیرکار عالی حسابی جای خودش را باز کرده است. گمانم فقط من شماره اش را ندارم! همین امروز صبح آیه رفته بود مدرسه و کارت حضور در جلسه ی امتحانش را جا گذاشته بود. هراسان زنگ زد که بده اصلان بیاره.

گفتم اگه خونه نبود چکار کنم؟

با تعجب و تحقیر پرسید: یعنی شمارشو نداری؟!

ترجیح دادم جوابی ندهم. گوشی را با ملایمت گذاشتم. به اتاق مشترکش با سایه رفتم. کارت را پیدا کردم و از در بیرون رفتم. اصلان خانه بود. اول در را باز نکرد. و از پشت در جوابم را داد. وقتی گفتم باز کند باز کرد. نصف صورتش را خمیر ریش پوشانده بود و با زیرپوش و پیژامه جلویم ایستاده بود. خدای من چه بازوهایی! برای بار هزارم سر زبانم آمد که بپرسم این همه عضله و این همه رد زخم از کجا آمده است، که نپرسیدم. کارت را گرفت و گفت اصلاح که کرد می برد؛ و برده بود.

و حالا شب است. تازه رسیده ام. شیفت عصر بودم. خیلی خسته ام. چراغ را روشن نمی کنم. دلم یک نسکافه ی دبش می خواهد و بعد هم خواب. اما طبق معمول باید صبر کنم جاگوار سیگارش را بکشد و هوایش را تازه کند و به اتاق برگردد و بعد من به بالکن بروم. نسکافه توی اتاق مزه نمی دهد. حالا هر هوایی که می خواهد باشد.

خب این هم از جاگوار. اول بوی دود سیگارش می آید و بعد از کنار پرده سرخی آتشش را می بینم. به این بوی دود هم عادت کرده ام. انگار تا نباشد خوابم نمی برد!

روی تختم جایی که سرخی سیگارش را ببینم می نشینم و با خستگی به سیگارش خیره می شوم.

چراغ همچنان خاموش و پنجره باز است. باد آرام پرده را تکان می دهد. هوا ملایم و خوب است. و چقدر خوابم می آید...

شاید خوابم برده است. با صدای ملایم آواز خواندنش از خواب می پرم. متعجب گوش می دهم. عجب صدایی دارد! عجیب به دلم می نشیند. تا به حال نشنیده ام آواز بخواند. حتی حرف معمولی را هم به زور می زند. ولی حالا دارد می خواند و چقدر قشنگ می خواند. غرق در صدایش می شوم. و کم کم خوابم می گیرد. دراز می کشم و خوابم می برد.

صبح دارم می روم نان بگیرم که می بینمش. دم در مشغول ور رفتن با موتور خوشگلش است. موتور بزرگش حسابی به هیکل عضلانی اش می آید. البته جاگوار قد و هیکل متوسطی دارد. نه خیلی بلند و نه خیلی درشت است. شاید فقط کمی از من بلندتر باشد. من هم که معمولی ام. قدم صد و شصت و دو است.

با دیدنم بدون این که سر بردارد سلام می کند. جواب سلامش را می دهم. کاش بگویم نان بخرد! نه سارا تنبلی نکن. پیاده روی اول صبح برای سلامتی مفید است!

اما پاهایم چندان فرمان نمی برند. قدمهایم شل شده اند و هنوز مشغول کشمکش بین تنبلی و سلامت هستم که خودم بروم یا پول نان و کرایه را به جاگوار بدهم و بگویم برود.

بالاخره برای این که نه حرف من شود نه حرف وجدان، بیخودی می ایستم و می پرسم: شما کلاس آوازم رفتین؟

سر برمی دارد. با تعجب نگاهم می کند و ابروهایش استفهام آمیز بالا می روند.

توضیح می دهم: منظورم اینه که صداتون تعلیم دیده است یا همینجوری خوبه؟

دوباره سر به زیر می اندازد و بی تفاوت می پرسد: شما دیشب شیفت نبودین؟

شانه بالا می اندازم و می گویم: نه شیفت عصر بودم. ده ده ونیم برگشتم.

بدون این که نگاهم کند، می گوید: چراغتون خاموش بود، نفهمیدم اومدین. معذرت می خوام که مزاحم استراحتتون شدم.

دستپاچه می گویم: نه نه خیلیم عالی بود.

وجدانم ناگهان فریاد می زند: دیوونه چی داری میگی؟ آدم وایمیسه به پسر جوون همسایه میگه صدات خوبه؟!! حجب و حیاتو شکر!

اصلان اما یک ذره هم تحویلم نمی گیرد. فقط بی تفاوت می گوید: متشکرم.

برای ماست مالی قضیه می پرسم: امم... میشه برای ما پنج تا نون بگیرین؟

آهی می کشد. سر برمی دارد و می گوید: چشم.

پول را به طرفش می گیرم و می گویم: کرایتونم حساب کنین.

سرد می گوید: وقتی خریدم حساب می کنیم.

در خانه را باز می کند. سوار موتورش می شود و بدون حرف دیگری بیرون می رود. پشت در وا می روم. وجدانم مشغول داد و فریاد است اما خیلی گوش نمی کنم. چیزهایی در مورد آبروریزی و دخترهای پسر ندیده و این حرفها می گوید که حوصله ندارم بشنوم.

با خستگی به حیاط می روم و لب باغچه می نشینم. بوی چمن شامه ام را نوازش می دهد. فهیمه خانم صبح زود چمن ها را آب داده است.

اصلان که وارد می شود از جایم تکان نمی خورم. انگار مغزم فرمان نمی دهد که برخیزم. جلو می آید. نانهای داغ را به طرفم می گیرد. نانها را می گیرم و می گویم: بفرمایید.

لبهایش را جمع می کند و می گوید: نه متشکرم.

بالاخره برمی خیزم. پولش را می دهم. بقیه اش را پس می دهد. جویده جویده چیزهایی درباره ی این که لازم نیست بقیه اش را بدهد می گویم که توجهی نمی کند. رو می گرداند و می رود.

نانها را بالا می برم. مامان دارد ظرف میشوید. من هم نانها را قیچی می کنم. مامان می گوید: نبودی خانم شفیعی زنگ زد.

لبهایم را کج و کوله می کنم و می گویم: من که گفتم نه.

_: پسر خوبیه. تحصیلکرده خونواده دار... چرا نه؟ حرف ناحساب نمی زنه که. بذار یه جلسه بیان. یه نظر پسره رو ببینی، بعد اگه نخواستی بگو نه.

خودم هم نمی دانم چرا نمی خواهم پسر خانم شفیعی را ببینم. فقط می گویم: به دلم نیست مامان.

_: لااله الالله. آخه ندیده و نشناخته، چی چی به دلت نیست؟

نانها را کیسه می کنم و با اخم می گویم: نیست دیگه. نمی خوام ببینمش. چه اصراریه؟ این همه دختر. بره سراغ یکی دیگه.

به بهانه ی جمع کردن نانها رو می گردانم. مامان با شک می پرسد: چرا؟

بدون این که نگاهش کنم، می پرسم: چی چرا؟ گیر دادی مامان.

و از آشپزخانه بیرون می روم. از هفته ی پیش ده بار از خودم پرسیده ام چرا؟ و هنوز به جوابی نرسیده ام. اصلاً از فکر وارد شدن خواستگار هم وحشت می کنم. انگار... انگار در حین کار خلافی کسی مچم را بگیرد. ولی مگر من چه خلافی می کنم که کسی بخواهد مچم را بگیرد؟ اصلاً کی مچم را بگیرد؟ خواستگار؟

خسته از این دعوای ذهنی در را باز می کنم. با صدای بلند می گویم: یه سر میرم پیش فهیمه خانم.

خودم هم نمی دانم چرا. این روزها هیچ چیز را نمی دانم...

ضربه ای به در باز خانه اش می زنم و سر می کشم. فهیمه خانم جلوی تلویزیون نشسته است. سلام می کنم.

با دیدنم لبخند می زند و می گوید: سلام. چه عجب از این طرفا! بیا تو.

جلو می روم و می نشینم. می گوید: پیش پات داشتم با دکترسعیدی حرف می زدم. زنگ زدم درباره ی قرصای فشارخونم بپرسم. خیلی تعریف تو رو می کرد. می گفت وقت کار خیلی خوشرویی و مریضا همیشه سراغتو می گیرن.

با تعجب می پرسم: واقعاً؟! هیچوقت تو روم ازم تعریف نکرده.

فهیمه خانم با اطمینان می گوید: خیلی بدکاری کرده! شاید درست نمی دونه از کارمندش تعریف کنه. شایدم نمی خواد بقیه بشنون و بد بشه برات.

شانه ای بالا می اندازم و می گویم: نمی دونم.

_: خب چه خبر؟

سری تکان می دهم و می گویم: هیچی.

با لحنی شوخ می پرسد: خواستگاری نامزدی آقابالاسری پیدا نشده؟

دلخور می گویم: چرا یکی هست. مامان خیلی اصرار داره. ولی من دلم نمی خواد.

_: اگه مناسبه و مامان بابات قبولش دارن، چرا نه؟

متفکرانه می گویم: نمی دونم.

یواش می پرسد: دلت جاییه؟

سر برمی دارم و با اخم می گویم: نه بابا. کجا؟ کی عاشق من میشه؟

با لبخند می گوید: خیلیم دلشون بخواد. دختر به این خوبی! ولی من نپرسیدم کسی عاشقته یا نه، پرسیدم کسی رو می خوای؟

سری تکان می دهم و می گویم: نه هیچکس.  

سری به تأیید تکان می دهد و فاضلانه می گوید: پس فقط آمادگیشو نداری.

+: آره. شایدم همینه. الان اصلاً دلم نمی خواد با این موضوع روبرو بشم. حالا هرکی می خواد باشه. تا چند وقت پیش دلم می خواست ها... ولی الان... نمی دونم. حوصلشو ندارم.

با فهیمه خانم راحتم. حرفهایی که با هیچکس نمی توانم به این راحتی بزنم به او می توانم بگویم. به کسی هم نمی گوید. خیالم راحت است.

می پرسد: طوری شده؟ کسی چیزی گفته؟ سربسرت گذاشتن؟

+: نه بابا چه حرفا. طوری نشده. فقط... الان دلم نمی خواد درگیر این موضوع بشم. همین.

سری به تایید تکان می دهد و می پرسد: چی می خوری؟

به تندی می گویم: هیچی. چیزی نمی خوام. ممنون.

کلافه ام. خودم هم نمی دانم چرا. چرا می دانم. هنوز از رفتار صبحم عصبانیم. چرا با جاگوار حرف زدم؟ خب می رفتم نان می خریدم برمی گشتم. این حرفها چی بود؟

یک طرف ذهنم غرغر می کند که زیادی بزرگش می کنم و موضوع مهمی نبوده است.

فهیمه خانم می پرسد: کجایی؟

سرم را محکم تکان می دهم بلکه افکار مزاحم بیرون بریزند. کلافه می گویم: نمی دونم. هیچی نمی دونم.

با لبخند می پرسد: چی رو می خوای بدونی؟

عصبانی می پرسم: این جگوار کیه؟

با تعجب می پرسد: جگوار؟

با خودم فکر می کنم تلفظ انگلیسی جاگوار است و تلفظ امریکایی جگوار. هر دو به نوعی جذاب به نظر می رسند.

اینقدر مشغولم که نمی فهمم چرا فهیمه خانم متوجه نشده است که جگوار کیست. دوباره می پرسد: منظورت چیه؟

جویده جویده می گویم: معذرت می خوام. منظورم... منظورم اصلان خان برادرزاده تونه.

با خنده می پرسد: بهش میگی جگوار؟

گیج و منگ می گویم: آخه آخه... ببخشید نفهمیدم چی گفتم. اون روز گفت اصلان یعنی شیر... چه می دونم قاطی کردم. ببخشید.

با مهربانی تبسم می کند. می پرسد: چی می خوای بدونی؟

وجدانم دوباره سروصدا می کند. دختر دیوونه شدی؟ آدم میره از عمه ی طرف می پرسه این یارو کیه؟ به چه بهانه ای؟ برای چی اصلا؟ چه ربطی به تو داره آخه؟

خسته چشمهایم را می بندم. سرم گیج می رود. صدایی از دم در می پرسد: عمه بیام تو؟ خریداتونو بذارم آشپزخونه؟

فهیمه خانم می گوید: بیا تو. دستت درد نکنه. حسابت چقدر شد؟

پشتم به در است. او را نمی بینم. سلامی می دهد و به آشپزخانه می رود. برمی گردد که برود. فهیمه خانم می گوید: حساب نکردی.

_: باشه حالا...

_: حساب حساب کاکابرادر...

_: فاکتور تو کیسه است. عجله ای هم نیست. خداحافظ.

فهیمه خانم با تاکید می گوید: اصلان! برو فاکتور رو بیار و حسابتو بکن، یه چیزیم بخور بعد برو.

_: چشم.

احساس می کنم پشتم خیس عرق شده است. هنوز خجالت زده ام. مگر چی گفتم؟ کم مانده از جدال ذهنی ام بزنم زیر گریه!

جلو می آید. فاکتور را می دهد. به دستور فهیمه خانم سیبی از ظرف میوه برمی دارد. پولش را می گیرد و می رود.

هنوز مطمئن نشدم که رفته است، که فهیمه خانم می پرسد: خب چی می خواستی بدونی؟

سر به زیر می اندازم و می گویم: هیچی... معذرت می خوام. حواسم نبود یه چی گفتم. ببخشین مزاحم شدم.

و به سختی برمی خیزم. فهیمه خانم آرام و مهربان می گوید: از خودش بپرس.

طرف مقابل وجدانم با تمسخر می گوید: بپرسم که وجدانم دیوانه ام کند؟

جوابی نمی دهم. لبخند خسته ای می زنم و خداحافظی می کنم.

 

*************

 

خانم شفیعی برای خواستگاری قرار گذاشته است. عصبانیم.

مامان می گوید: یه بار ببینش، نخواستی میگی نه. نمیشد بازم بگم نیایین. برات وقت آرایشگاهم گرفتم. هم موهاتو سشوار بکشی هم آرایش صورت.

بی حوصله می گویم: من که این هفته بعدازظهر شیفتم. واسه اومدن مهمونا هم باید مرخصی بگیرم. نمی شد بذارین هفته ی دیگه؟

_: نه دیگه زودتر بیان برن دیگه. می خوای وقت آرایشگاهتو بذارم صبح؟

+: که آرایش کنم و سشوار بکشم بعد برم سر کار غروب بیام؟!

_: نه راست میگی نمیشه. امروز که میری واسه فردا مرخصی بگیر.

+: دکترسعیدی عاشقم میشه!

_: برو مزخرف نگو.

کلافه می پرسم: سشوار میخوام چکار؟ بی حجاب که نمیام.

_: نمی خوام موهات زیر روسری پف کنه و وحشتناک بشه.

پوزخندی می زنم و به اتاقم می روم تا برای سر کار رفتن حاضر بشوم. چقدر گرم است! حالا چه جوری مرخصی بگیرم؟ با این کمبود نیرو... دکتررررر...

وقتی می رسم دکتر سعیدی نیست. شیفتی کار نمی کند. صبح تا ظهر می آید و عصر هم از ساعت چهار.

تا ساعت چهار با خودم درگیرم که چه بهانه ای بیاورم که بتوانم راضیش کنم و آخر بهانه ی به درد بخوری پیدا نمی کنم.

وقتی وارد می شود الکی وسط راهرو ایستاده ام. سلام می کنم. بدون این که نگاهم کند جواب می دهد و رد می شود. پشت سرش می گویم: دکتر ببخشید.

می ایستد. چند لحظه حرفم را مزه مزه می کنم و می پرسم: میشه فردا رو به من مرخصی بدین؟

_: برای چی؟

ای خدا... سر به زیر می اندازم و با لبه ی مقنعه بازی می کنم.

می گویم: کار دارم. کار مهمیه.

_: چقدر مهم؟ می دونی که پرستار کم داریم.

می دانم. پرستار کم داریم. درآمد کافی برای استخدام پرستار بیشتر نداریم. خود من به خاطر گل روی فهیمه خانم استخدام شده ام ووووو... حوصله ی این حرفها را ندارم. می زنم به سیم آخر و می گویم: خواستگار دارم.

ابرویی بالا می برد و می پرسد: خواستگاریتون هشت ساعت طول می کشه؟

به سرعت می گویم: قبلش باید برم آرایشگاه.

نفسش را با حرص بیرون می دهد. با عجله می گویم: می تونم شیفتمو با یکی از بچه های شب عوض کنم.

سرد و محکم می گوید: لازم نیست.

امیدوارانه می پرسم: می تونم نیام؟

مکثی می کند و می گوید: نصفشو بیا. آرایشگاه رو فاکتور بگیر.

با خوشحالی می گویم: متشکرم دکتر!

از فکر این که از آرایشگاه خلاص شده ام ذوق می کنم! سشوار کشیدن خیلی پوست سرم را اذیت می کند و دلم نمی خواهد برای مجلسی که اصلاً به دلم نیست این همه زحمت بکشم.

خوشحال رو می گردانم که بروم. نمی خواهم دیگر با دکتر روبرو بشوم، مبادا کاری کنم که پشیمان بشود!

اما قبل از این دور شوم صدایم می زند: خانمِ... صباحی...

یخ می زنم. اگر پشیمان شده باشد جواب مامان را چی بدهم؟

به زحمت برمی گردم. دکتر قدمی به طرفم برمی دارد. مکث می کند. انگار دنبال کلمات می گردد. بالاخره می پرسد: خواستگاری یا بله برون؟

با تعجب می پرسم: هان؟! آهان! چیز... نه... یعنی خواستگاریه.

ای خدا این چه طرز حرف زدنه دختر؟! آبرو واسه آدم نمی ذاری. خب من چکار کنم؟ جا خوردم. اصلاً برای دکتر چه فرقی می کند خواستگاری است یا بله بران؟ او که اهل خاله زنک بازی نیست.

هنوز درگیری ذهنیم ادامه دارد که می گوید: اگه هنوز جواب قطعی ندادین... درباره ی منم فکر کنین.

ای خدا! دکتر سرش به دیوار خورده؟!! منظورش چیه؟

با عجله می پرسم: درباره ی چی فکر کنم؟

ناراحت می شود. سر به زیر می اندازد و می گوید: قصد جسارت نداشتم. گفتم اگه هنوز تصمیمی نگرفتین. یعنی... باید زودتر می گفتم.

رو برمی گرداند و می رود. ای بابا! این پاک حالش خرابه.

احساس می کنم فشارم افتاده است. به دیوار تکیه می دهم. نالان می پرسم: پس فرشته چی؟

برمی گردد و می پرسد: با من بودی؟

به سختی دوباره سر پا می ایستم و می گویم: بله. من فکر می کردم شما... شما و فرشته...

سری به نفی تکان می دهد و محکم می گوید: بین ما هیچی نیست. قسم می خورم.

خیلی خب بابا حالا نمی خواد قسم بخوری! آهی می کشم و می گویم: چشم. فکر می کنم.

لبخندی می زند و می گوید: متشکرم.

بعد هم می رود. همه چیز به نظرم غیرواقعی می آید. انگار توی خواب راه می روم. هزار بار از خودم می پرسم: دکترسعیدی؟! مطمئنی درست شنیدی؟!

البته هیچ حس دیگری ندارم. نه خوشحالم نه ناراحت. فقط ناباورانه بررسی اش می کنم. همین.


نظرات 30 + ارسال نظر
پرنیان یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:33 ق.ظ http://www.kelkekheal.blogfa.com

سلام خانم گل خوبی طاعات قبول
بخت باز نمیشه نمیشه ولی یه دفعه با هم چه شود

سلام پرنیان جان
آره والا! حمله می کنه انگار :دی

سحر شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:07 ب.ظ http://mat-girl.blogsky.com

سلام شاذه جونم
خوبی؟
منو یادته ؟:دی اینقد بی معرفت شدم که ...
توت کوچولو :)
این دوتا داستانُ خوندم واقعا بشون نیاز داشتم
اینقد این روزا درگیرم تابستونُ پروژه ی راهسازی و از شب تا صب رو نقشه افتادم :(
اول این چشمای وحشی رو دوس نداشتم ولی الان که جلو تر رفته دوسش دارم
نی نیِ جدید مبارک خانووووم
ایشالله همشون همیشه سلامت باشن :)

نمیدونی زندگیم چه داستانی شده واس خودش :دی
به تنهایی 7-8 تا داستان میشه

دلم واست تنگ شده بود عزیزم :*

سلااااام توت کوچولو!
خوبم. تو خوبی؟
البته که یادمه! دوستای خوب قدیمی فراموش نمیشن :*)
خوشحالم که لذت می بری
متشکرمممم :*)
خیلی ممنونم. سلامت باشی
وایییی الان از فضولی دارم می ترکم! یاد چت کردنامون بخیر! جون من بیا تعریف کن! کلاً شخصیت و زندگی تو برام خیلی جالبه :*)
منم دلم برات تنگ شده بود. خوشحال شدم :*)

بلورین شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:12 ب.ظ http://boloorin.blogsky.com/

نه تو رو خدا...دکتر سعیدی رو نه دیگه...الهام بانو جان یه خورده با دل ما خواننده هایی که به خاطر اسم داستان اومدیم جلو راه بیا...اصلا یه کاری کن...مثلا می تونی کاری کنی با دکتر سعیدی ازدواج یا حتی نامزدی کنه...ولی اون دکتره همچین ایده ال نیاد و همون اوایل کارشون به جدایی بکشه...بعد بیاد با چشم وحشیه جگوار ازدواج کنه...ایننجوری داستانت جور می شه...
اصلا می خوایی خودم بیام داستان و تموم کنم؟

آره والا! حالا دارم به شدت احساسات الهام جان رو غلغلک میدم که ور منطقی ذهنش برنده نشه :دی
نه بابا چه کاریه جدا بشن طفلکی بشه!
واسه خودت یکی دیگه بنویس بیاییم بخونیم حالشو ببریم :دی

رها شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:57 ب.ظ http://www.3centaur.blogfa.com

سلام اگه اندروید دارید و خواستین فایل pdf دانلود کنین با solid explorer میشه قسمت download خود برنامه

سلام
خیلی ممنونم. میشه واضحتر توضیح بدی لطفا؟ solid explorer یه برنامه ی جدا هست یا قسمتی از پروسه ی دانلود؟

[ بدون نام ] شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:23 ق.ظ

:)

دختری بنام اُمید! شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:42 ق.ظ http://123zendegi.persianblog.ir

سلام شاذه جونم
طاعات و عبادات قبول، شکر خدا که امسال ماه رمضون خوبی داری، ان شالله همیشه تنت سلامت باشه :)
این قسمتو پنج شنبه خوندم اما فرصت نشد کامنت بزارم
خیلی غافلگیرانه بود، دکتر سعیدی بازیگر خوبی میشه ها
دخترک بیچاره، حالا چقدر ذهنش درگیر میشه
منتظر قسمت بعدی هستم بی صبرانه
ممنون شاذه جونم، خیلی قشنگ بود

سلام امید جان
خیلی ممنونم. به همچنین از شما قبول باشه. بله شکر خدا. انشاءالله خدا توفیق بده بتونم همه رو بگیرم
خیلی ممنونم. آره. منم غافلگیر شدم! نفهمیدم دکتر سعیدی چی میگه :دی
خیلی! پاک گیج شده. اومدم بنویسم. اگه رضا بخوابه انشاءالله تا سحر پست میذارم
خواهش می کنم گلم :*)

فاطمه شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:31 ق.ظ http://bikhyal-baba.blogsky.com

سلام بر مامانی شاذه عزیزم
خوبی مامانی؟ خانواده خوبن؟ نی نی ها بزرگ شدن؟
نمازو روزاتم قبول حق مامانی

راستی میدونم گذشته یه دو روزی ولی تووووو لددددد تتتت مبارک شاذه مامانی

مثل همیشه رمانات تکن و ذوق و سلیقه خاص الهام خانوم توش موج میزنه

یکم دیر به دیر میام ولی چند قسمت یه روز میخونم کیف میده

برات همیشه آروزی سلامتی و شادی دارم شاذه عزیزم

التماس دعا

سلام فاطمه جون!! تو کجا اینجا کجا؟ راه گم کردی!
خوبیم شکر خدا. ممنون. نی نی هام ای... کوچیکه شیش ماهشه. بقیه بزرگ شدن شکر خدا :)
خییییییییییییلی ممنونم. تولد تو هم تیر بود. ولی شرمنده حافظه ندارم! مبارکت باشه :*********
نظر لطفته. خیلی ممنونم
سلامت باشی
محتاجیم به دعا

صدف جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ب.ظ

ا این آخری من بودم،اسممو یادم رفت بنویسم

جدی؟! خیلی ممنون که گفتین :*)

رها جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:25 ب.ظ http://www.3centaur.blogfa.com

سلام عالی بود مرسیییییییییییییییییییییییییییییی

سلام
ممنووووووووووووووووووونم :*)

سهیلا جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:45 ب.ظ

چه جالب شد قضیه.... طفلکی حالا باید حسابی فکر کنه که.... دکتر سعیدی هم بد نیستا.... حداقل مرموز نیست ... ولی اینطور که معلومه دختر گل ما دلشو باخته و خودش هنوز خبر نداره....

نماز روزه تون قبول باشه... انشاالله معده تون هم بهتر بشه ...

خیلی ممنونم... آره.. خودمم گیج شده :))
آره حسابیم باخته
خیلی ممنونم. شما هم به همچنین. متشکرم

بلورین جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:13 ب.ظ http://boloorin.blogsky.com/

سلام شاذه جونم...
چه جوری دو تا دو تا می تونی داستان بنویسی؟ یعنی تمرکزت و به هم نمی ریزه؟
راستی من حالا تا کی باید صبر کنم این چشمهای وحشی به روز بشن؟
از اسم چشم های وحشی خوشم اومد اول اونو خوندم...حالا در خاطرت می مانم و بعدا می خونم...

سلام عزیزم
به سختی :))
باهم نمی نویسم. هرروزی هر کدوم حسش بود می نویسم
منم از اسم چشمهای وحشی خوشم میاد. بعد دارم فکر می کنم اگه یهو الهام بانو نتیجه بگیره دکتر سعیدی خیلی بهتره چه خاکی به سر این اسم بریزم؟ :دی

رضوان جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:47 ب.ظ http://rezvannameh.blpgfa.com

سلام شاذه بانو
خیلی جالب بود بسیار لذت بردیم...

باتاخیر و شرمندگی تولدتونم مبارک باشه
ایشاا... سالای سال با سلامتی و عزت زندگی کنین و همیشه هم شاد باشین

سلام عزیزم
خیلی ممنونم گلم
خواهش می کنم. دشمنت شرمنده. خیلی ممنونم :*)
سلامت باشی :*)

مرضیه جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:55 ب.ظ

تولدتون مبارک...

متشکرم عزیزم :*)

ارکیده صورتی جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:56 ق.ظ

وای شاذه جون مثل اینکه دیروز تولدتون بوده؟!! شرمنده من نمیدونستم اما اشکال نداره تولدو هروقت بگیری تازه اس!
پس***** تولدتون مبارک*******
انشالله صدساله شی، نه صدوبیست ساله شی، نه صدوبیست سال کمه، همیشه زنده باشی....

بله دیروز بود... خواهش می کنم. دشمنت شرمنده :*)
خیلی ممنونم گلم. سلامت باشی :*) :*) :*)

گلی جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 ق.ظ

اِ؟ تولدتونه؟؟

خانم مبارک باشه! با بهترین آرزوها

بله..
خیلی ممنونم عزیزم :*)

ریحانه پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:07 ب.ظ

قبول باشه
من باز نخونده اومدم نظر

ولی می دونم عالیه

خیلی ممنونم
خوش اومدی عزیزم

گلی پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:22 ب.ظ

مرسی از داستان!
ممنون :**
خداوند دلتونو شاد کنه :*

خواهش می کنم گلی جان :**
زنده باشی :*)

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:59 ب.ظ

خسته نباشی خانم گل.خیلی بامزه بود این قسمت.پاک خل و چل شده دخترهولی دوسش دارم.طفلی چه گیری کرده بین خواستگارا و دلش

خیلی ممنونم گلم :*)
آره بیچاره :دی

حانیه پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:54 ب.ظ

بر تقویم منت نهادی ...
تابستان را شرمنده کردی ...
تیر را خرسند ساختی ...
عدد ۲۰ به یمن قدومت مبارک شد ...
۲۰ تیر تولد بهنرین شاذه بانوی دنیا مبارک ...
ببخشید حواسم نبود دوتا کامنت شد .

وای حانیه جون شرمنده کردی. خیلی ممنونم عزیزم :*)

حانیه پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:45 ب.ظ

.,,,,,,,,,,,,,,,,*,,,,,*,,,,,*
,,,,,,,,,,,,,,,,,’0,,,,”0,,,,”0
,,,,,,,,,,,,,,, _||___||___||_
,,,,,,,,,,’*,,{,,,,,,,,,,,,,,,,,,,},*
,,,,,,,,,, 0,,{/\/\/\/\/\/\/\/\/\/},’0
,,,,,,,,,_||_{_________”___}_||_
,,,,,,,,{/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
,,,,,,,,{,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,}
,,,,,,,,{/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/}
,,,,,,,,{_____________”_______}
~~~~HAPPY BIRTHDAY TO YOU~~~~



تولد ... تولد ... تولدت مبارک ...

متشکرم گلم :*)

moonshine پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:27 ب.ظ http://sobandkiss.blogfa.com/

این دیگه اخرش بود شاذه ...دکتر سعیدی ..؟جالب شد ..حالا ما دلمان جگوار یا همان جاگوار میخواهد ...
بازو داره اه ..خوب دل ما هم میخواد ..زودتر برسونشون به هم ..این جاگوار خیلی خودش رو میگیره ادبش هم کن ...

میگن دکتره آیندش مطمئنتره ها :دی
باشه یکی می زنم پس کله اش ادب شه :دی

سپیده پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:03 ب.ظ http://rahibeghalbesefidam.mihanblog.com

سلاااااااام!
اگه روزه ضرر داره نگیرین خیلی بده!!!
سعیدی چه هول شد گفت؟!
خوب شد یه خواستگار واسه این طفلی اوومد!
خیلی عالی بود!
جگوار هم باحاله!

سلاااام
با قرص سحر و افطار هنوز خیلی اذیت نکرده شکر خدا. سالها نگرفتم. دلتنگ بودم
آره سعیدی فکر می کرد هیچی نگه هم دختره مونده واسه خودش. یهو دید نه می برنش :))
:دی
خیلی ممنون

نیلوفر پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:22 ب.ظ

آخه مشکل اینه من با گوشی دانلود میتونم بکنم فقط!:-D

از کامپیوتری دوستی رفیقی کافی نتی چند دقیقه استفاده کن :دی
والا اسم برنامشو بلد نیستم ولی میدونم یه برنامه ی واسطه میخواد

نیلوفر پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ق.ظ

من اگه جاش بودم قطعا دکترو انتخاب میکردم.آدم که دکتر مملکتو ول نمیکنه بره سراغ پیک!تازشم پسر خانم شفیعیم انتخاب نمیکردم!
شاذه جونم من لپ تاپم پکیده و با گوشیم میام وبلاگتو میخونم.جن عزیز منو دانلود کردم اما pdf بود تو گوشیه من وا نمیشه گوشیمم اندرویده.برنامه ای نمیشناسین که فایلای Pdf رو باز کنه؟من فردین میخوامممممممممم

به سارا میگم بیشتر فکر کنه :دیییی
پسر خانم شفیعی که اصلاااا
برنامه داره ولی اسمشو نمی دونم. یعنی هربار از آقای همسر پرسیدم فقط گفته برنامه داره و فرصت نکرده بشینه بگرده برام پیدا کنه. منم دیگه هرچی بخوام تو کامپیوتر دانلود می کنم می ریزم رو گوشی اینجوری میخونه.
فردییییییین بدو برو نیلوفرجونم دلش تنگه! بدو دیگه!

shima پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:33 ق.ظ

سلاااام!من اول شدم آیا؟؟؟
عااااااااااااشق رماناتم!خیلی قشنگند جفتشون!

سلاااام
همین حدودا :))
خیلی ممنونم :*)

رها پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:52 ق.ظ http://www.2bareeshgh.blogfa.com

نمی دونی چه حالی می ده دور از جون گردن داشته باشی و قاچاقی تو نت باشی و داستان مورد علاقه ات رو بخونی:ی
مرسی!!!!

آخ آخ گردنت چی شده؟ گرفته؟ خیلی درد وحشتناکیه. من این سفر مشهد روز اول گرفت خیلی درد داشت. یعنی بگم از سزارین بدتر! دو روز تمام پماد ویکس و پیروکسیکام یه دستم بود سشوارم دست دیگم. اینقدر گرم گرفتم و چرب کردم تا کم کم ول داد.
سلامت باشی گلم :*)

بهار پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:12 ق.ظ

من این داستان و دوست دارم شاذه بانو مرسی

مرسی مرسی بهاری :*)

سیب پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:08 ق.ظ http://dar-golestaneh.blogfa.com/

سلام
به شمام مبارک باشه
حسابی التماس دعا شاذه جون
میتونین ایشالا، خدا خودش کمک می کنه تحملشم میده.
---
هه هه
چه با نمک بود این قسمت
مخصوصا آخرش
آخییی طفلی هنگ کرد
مرسی شاذه جون
نی نی توچولو رو ببوسینش

سلام
متشکرم
خدا کنه. خیلی دلم می خواد...

خیلی ممنونم گلم :))
آره بیچاره پاک گیج شد :))
خواهش می کنم گلم
ممنون :*)

ارکیده صورتی پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:18 ق.ظ

خدا دلتو شاد کنه شاذه جون که با این پستای نیمه شبیت دل مارو شاد میکنی...
یه دفعه خواستگارا کولاک کردن!! چندتا چندتا بابا؟؟!! خدا زیاد کنه!
این دکترم که از اول مشکوک میزد شدید! ولی الان انتخاب برای ما هم سخته چه برسه به سارا!
دکتر یا جگوار؟ مسئله اینست!!!!
ممنونم شاذه جون. خدا انشالله بهتون سلامتی بده عزیزم. مواظب خودتون باشید

خوش باشی همیشه :*)
آره والا! دکتر جوش به دلش گرفت یه دفعه بیان ببرنش سریع گفت جا نمونه :))
بلی بلی! منم نمی دونم الهام می خواد چکار کنه :))
خواهش می کنم. سلامت باشی :*)

فهیمه پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:01 ق.ظ

سلام عزیزم. خوبی؟بچه ها خوبن؟
هنوز پستو نخوندم.اومدم عرض ارادت
یه سر زدم احتمال دادم بیخواب باشی پست گذاشته باشی.بسی شاد شدیم.
بووووووووووووووس


راستی...اول؟

سلام گلم
خیلی ممنون. شکر خدا خوبیم؟ تو خوبی عزیزم؟
لطف داری
:)
بوووووووووووووووس

بله اول :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد