ماه نو

داستان دنباله دار

ماه نو

داستان دنباله دار

پروژه پرماجرا (6)

سلامممم

خوش باشین همیشه :) منم خوبم خدا رو شکر.

یه صحبت کوچولو بکنم بعد بریم سراغ بقیه ی ماجرا...

خانما... دوستای عزیز... شما که دیگه بعد از سه سال و خورده ای یا هرچقدر کمتر تا حدودی منو می شناسین. من قبل از وبلاگ نویس بودن همسر و مادر سه تا بچه ام. کارهای خونه هم که یه گردونه ی تموم نشدنین. غیر از این که عرض کردم یه عالمه خیاطی هم دارم. 

گذشته از همه ی اینا اشکالات این لپ تاپ عهد بوق و اینترنتمون کم نیستن. الهام بانو هم جهت همراهی در نوشتن که جای خود دارد.

ولی با تمام این احوال من عاشق نوشتنم. همیشه هرجا باشم دارم داستان می سازم و تو ذهنم جمله ها رو مرتب می کنم و به محض این که بتونم تایپ و ویرایش و ارسال می کنم. 

پس خواهش می کنم اینقدر نپرسین چرا نمی نویسی؟ یا بدتر از اون تهدید نکنین حتی به شوخی!

متشکرم.



هنوز نیم ساعت نشده بود، که دوباره پیمان کنار زد و ایستاد. زارع هم پشت سر سهرابی توقف کرد و با اخم به روبرو خیره شد. در را باز کردم و با ناراحتی پرسیدم: باز چی شده؟

_: ظاهراً رفیقتون دوباره حالش بد شده.

درست بود. گلنوش به طرف بیابان دوید و هرچه خورده بود برگرداند.

با عصبانیت گفتم: اینکه حالش بده، چرا قهوه خورد؟!

زارع جوابی نداد. مریم به طرفم آمد. درم را باز تر کرد و گفت: تو وسایل مامان بزرگت دارو هم بود، نه؟

_: آره تو این ساک قرمزه یه چیزایی هست، نمی دونم چیه.

ساک را روی پایم گذاشتم. مریم زیپش را باز کرد و مشغول جستجو شد. کیسه ی داروها را بیرون کشید. کمی توی قرصها جستجو کرد و بعد گفت: دستش درد نکنه. ضدتهوع هم داریم!

یک بطر آب هم از توی صندوق برداشتم و با مریم رفتیم. گلنوش دست و رویش را شست. قرص را خورد و به اصرار مریم عقب ماشین پیمان دراز کشید.

وقتی برگشتم زارع دست به سینه به ماشین تکیه داده بود. چهره اش درهم بود. در عقب را که باز کردم، گفت: خانم مهرنیا؟

نگاهش کردم. داشتم فکر می‌کردم چه خطایی مرتکب شده‌ام که اینقدر عصبانی است! بدون اینکه نگاهم کند، گفت: میشه خواهش کنم جلو بشینین؟ اینجوری احساس می‌کنم شوفرتونم!

نگاهی به پیمان که داشت راه می‌افتاد انداختم. دلم نمی‌خواست دوباره بهانه دستش بدهم. اما زارع هم درست می گفت. نفس عمیقی کشیدم. در را بستم. ماشین را دور زدم و جلو نشستم. او هم سوار شد و راه افتاد. با کمی دستپاچگی مشغول بستن کمربند شدم. زارع اما آرام و مطمئن به جاده چشم دوخته بود. کمربندم را بالاخره بستم. در داشبورد را باز کردم و الکی توی آن را گشتم. کلی خرت و پرت بی‌ربط داشتم. از کاغذ رسید بانک گرفته تا یک بسته نصفه ی بیسکوییت و یک خط چشم و یک رژلب و خودکار و کاغذ یادداشت و چند تا سی دی و غیره....

بعد از چند لحظه با بی حوصلگی آن را بستم. از سکوت عصبی شده بودم. ضبط را روشن کردم. اما همین که خواننده شروع به خواندن کرد، یادم آمد این آهنگ بسیار عاشقانه است! سریع خاموشش کردم. زدم رادیو، اما وسط بیابان آنتن خوبی پیدا نکردم. آن را هم خاموش کردم و عصبانی به جلوی پایم چشم دوختم.

زارع خندید و پرسید: باز چی شده؟

بدون اینکه سر بلند کنم، گفتم: هیچی.

همانطور که با آرامش یک دستش بالای فرمان بود، به آسمان نگاه کرد و گفت: بچه که بودیم، وقتی با ماشین می‌رفتیم سفر، یکی از بازیای تو راهمون این بود که ابرا رو به اشکال تشبیه کنیم.

بی‌اختیار سر بلند کردم و به آسمان نگاه کردم. سعی کردم ابرها را به شکلی ببینم. بالاخره لبخندی زدم و گفتم: قوه تخیلتون از من خیلی بهتر بود. من فقط ابر می بینم!

_: قوه تخیل منم خیلی جالب نبود. متخصصش عارفه، خواهر کوچیکم بود که یه شکل پیدا می‌کرد و کلی داستان براش می ساخت. اونم داستانای اکشن بزن بزن! یک ذره لطافت در وجود این بچه نبود!

خندید. منم خندیدم. پرسیدم: عارفه همونه که بیشتر از همه باهاش دوستین؟

_: آره. دوسال از من بزرگتره. از بقیه به هم نزدیکتریم.

_: خب طبیعیه. ولی عجیبه که با برادر بزرگه از برادرای کوچیک بیشتر رفیقین.

_: حمید و احمد منو تو بازیاشون راه نمیدادن. ولی محمد حسابش جداست. همیشه حامیم بوده و یه جورایی هم رفیق هم برادر و هم پدرم بوده. الان تازه یکی دو ساله اگه چیزی از بابا بخوام خودم میگم. تا حالا همیشه به محمد می گفتم. بچه که بودم، تو خونه یه اتاق بزرگ مشترک با حمید و احمد داشتیم. محمد اتاقش تو حیاط کنار گاراژ بود. از مدرسه که می اومدم اول می‌رفتم سراغ اون. اگر نمره کم گرفته بودم، اگر کتک خورده بودم، اگر پول می‌خواستم یا جایزه گرفته بودم، به هر حال هر خبری بود باید اول به اون می گفتم؛ اگر کمک می‌خواستم که کمکم می کرد. وگرنه هم بسته به موقعیت یا تشویق یا دلجویی. روزایی هم که خونه نبود، نمیومدم تو خونه. همون تو اتاقش می موندم تا بیاد.

لبخندی زدم و گفتم: چه قشنگ! منم با برادر خیالیم همینجوریم!

با لبخند پرسید: چه جوری؟


هیچ وقت با هیچ‌کس در مورد برادر خیالیم حرف نزده بودم. برادر دوقلویی که توی ذهنم همیشه زنده بود. این بار هم تا پرسید چه جوری، دستپاچه شدم و حرفم را پس گرفتم. در حالی که به تته پته افتاده بودم، گفتم: هی هیچی... همینجوری... گاهی تو ذهنم تصور می‌کنم که برادرم نمرده. پیشمه.

با ناراحتی آهی کشید و گفت: خیلی معذرت می خوام. من خیلی بی ملاحظه ام! اصلاً توجه نکردم که دارم داغ دلتونو تازه می کنم.

_: نه نه خواهش می‌کنم اینجوری نگین! برعکس خیلیم خوشحال میشم که تعریف کنین. من هیچ وقت خانواده ی به این بزرگی ندیدم. خودم هیچ وقت تو یه خانواده ی واقعی نبودم. برام جالبه که چه‌جوری بزرگ شدین! خیلی جالبه!

مکثی کردم و سر به زیر انداختم. آرام اضافه کردم: البته اگر دوست دارین. من همون قدر که معماری برام جالبه، و تو هر خونه ای میرم، دلم می خواد تمامشو ببینم، زندگی های خونوادگی هم برام جالبه. و خب پرسیدنم مثل سر کشیدن به خونه های مردم فضولیه!

لبخندی زد و گفت: من چیزی برای پنهان کردن ندارم. هرچی بخواین بدونین میگم.

سر بلند کردم و قدرشناسانه تبسم کردم.

چند لحظه فکر کرد و بعد گفت: خونمون... یه خونه ی قدیمی خشتی بزرگه. نقشه اش خیلی قدیمی نیست. هال وسط و چند تا اتاق دورشو و اینا... به نسبت مساحت تعداد اتاقا زیاد نیست، ولی بزرگن. گفتم که ما سه تا تو یه اتاق بودیم، دخترا هم یه اتاق مشترک داشتن. محمدم که از وقتی یادم میاد جدا بود. هفده سال از من بزرگتره. روزی که ازدواج کرد، من دوازده سالم بود. تا یک هفته هر روز که از مدرسه میومدم، اول می‌رفتم تو اتاقش یه فصل گریه می‌کردم و بعد وارد خونه می شدم. داشتم عادت می‌کردم که اتاقشو دادن به حمید. خیلی عصبانی شدم! به نظرم بی‌حرمتی بود به اتاق محمد که بدن به حمید! ولی بالاخره به اونم عادت کردم.

_: اسم دو تا خواهر بزرگتون چیه؟

_: آسیه و عالیه... آسیه همیشه خانم خونه بود. اهل پختن غذاها و شیرینیهای مختلف و تست کردنشون روی پسرای شکموی خونه! الانم خیلی خوش دست و پنجه اس! سفره اش همیشه دیدنیه. هم زیبا هم خوشمزه. عالیه برعکس. تو خونه نوبت داشتن. شنبه و سه شنبه روز مامان، یک شنبه و چهارشنبه بآسیه، دوشنبه و پنج‌شنبه هم عالیه. عارفه هم که قربونش برم دست هرچی پسر بود از پشت بسته بود! عالیه عاشق خیاطی و رمان خوندنه. تو اتاقش همیشه عالمی داشت برای خودش. باید به زور می کشیدنش بیرون. می پرید تو آشپزخونه، یه چیز ساده بار میذاشت، دوباره برمی‌گشت تو اتاقش. غذای اون روز اگر مامان و آسیه به دادش نمی رسیدن حتماً می سوخت! عوضش تمام دوخت و دوز خونه رو می‌کرد. گاهی هم مرام به خرج میداد و به مامان لو نمی داد که من طول هفته چند تا شلوار پاره کردم! البته اگر با عارفه اذیتش می‌کردیم تمام پرونده مونو از بایگانی می‌کشید بیرون. خوبیش این بود که لیست عارفه هم به اندازه ی من سیاه بود و تنهایی کتک نمی خوردم!

باهم خندیدیم. پرسیدم: مثلاً چه کار می کردین؟

_: ما هیش کار! ما اصلاً کار بدی نمی کردیم! اصلاً به این قیافه ی مظلوم من میاد خطایی مرتکب شده باشم؟!!

لحنش طوری بود که ریسه رفتم. در حال خندیدن گفتم: نه والا اصلاً بهتون نمیاد!

لبخندی مغرور زد و گفت: آره می دونم! ولی یه پسربچه می‌شناختم که تو ظل آفتاب تابستون با خواهرش می رفتن پشت بوم و مارمولکایی که تو آفتاب خواب بودن رو می گرفتن و میاوردن و ول می کردن تو اتاق دخترا! یا سوسک یا عنکبوتای بزرگ!

داد زدم: وااااااای!!! برای چی؟؟؟؟

نگاهی عاقل اندر سفیه به من انداخت و گفت: یعنی واقعاً انتظار یه دلیل منطقی دارین؟ خب دلیل مهمش این بود که عارفه خیلی شجاع بود و پابپای من می اومد و حشرات رو راحت تو مشتش می‌گرفت. تازه یه وقتایی از منم فرزتر بود و سریعتر شکار می کرد! بعدم که خب باید یه کاریشون می‌کردیم دیگه! ولشون می‌کردیم اونجا و خودمون مثل گلوله از خونه فرار می‌کردیم و ده ثانیه بعد سر کوچه در حال بستنی خوردن بودیم و تمام بچه‌های محل حاضر بودن قسم بخورن که از صبح اونجا بودیم! چون زورشون به ما نمی رسید!

با خنده پرسیدم: بقیه ی خواهر برادرا هم به همین شیطونی بودن؟

_: نه بابا! اگه اینطوری بود که مامان بابای بیچاره خیلی وقت پیش فرار کرده بودن!! محمد که کلاً آروم و همیشه برادر بزرگه بود. مامان میگه بچگیشم شیطون نبوده. همیشه درسش خوب و کلاً سربراه بوده. آسیه و عالیه هم که خیلی دخترونه و آروم بودن. حمید و احمدم همیشه باهم رفیق بودن و شیطنت می کردن، ولی بیشتر شیطونیاشون بیرون از خونه بود. جایی که مامان بابا نبینن. تخس ترینشون من و عارفه بودیم!

_: عارفه هنوزم شیطونه؟

_: نه بابا طفلکی! اینقده خانوم و آروم شده که گاهی دلم براش می سوزه. خودش میگه من تمام شیطنت عمرمو تو بچگیم کردم. الان دیگه انگیزه‌ای ندارم.

_: گفتین عقد کرده؟

_: آره. چند ماه پیش عقد کرد.

_: خیلی ناراحت شدین؟ مثل وقت عروسی محمد؟

_: نه اونجوری نبود. لااقل گریه نکردم! ولی خب دلم خیلی گرفت. اولش تو هول و ولا بود و عین آسیه و عالیه وقت خواستگاریشون نگران بود و شده بود یه دختر معمولی!

خندید و ادامه داد: تشبیه بیخودیه! ولی عارفه تا روز قبل از خواستگاریش با من از در و دیوار بالا می رفت! دیدنش تو اون حال نگران و بالا پایین کردن اتاق واقعاً اعصابمو خورد می کرد. هیچ‌کس نظر منو نمی خواست. اگر به من بود محال بود اجازه بدم قبول کنه. ولی خب داماد پسر خوبی بود، همه قبولش داشتن، عارفه هم قبول کرد. اوائل خیلی ناراحت بودم. فکر می‌کردم تو رودرواسی قبول کرده. فکر می‌کردم ناراحته! رفتاراش سنگین رنگین شد یهو، خنده هاش حساب شده و مصنوعی! یه بار قسمش دادم که اگه نمی خواد کمکش می‌کنم همه چی رو بزنه بهم، ولی گفت دوسش داره. باورم نمیشد. عقد کردن. حالا هم می‌بینم دوسش داره. ولی اونی که دل منو می سوزونه آینه که دیگه نصف اون وقتا هم برای من وقت نداره، حرفاشو بهم نمی زنه، عوض شده، خیلی عوض شده. دیگه نمی شناسمش....

جو ماشین سنگین شده بود! نزدیک برای دلتنگیش اشک بریزم که ناگهان صدایش را بلند کرد و گفت: اوه چه همه حرف زدم!!! یادم نمیاد تو عمرم اینقدر وراجی کرده باشم!!!

لبخندی زدم و گفتم: خیلی ممنونم. خیلی قشنگ تعریف می کردین. درست انگار که اونجا بودم.

_: شما چی؟ بهتون نمیاد اهل درددل کردن باشین.

_: من فقط با امید اینجوری حرف می زنم.

_: امید؟!

این بار بدون خجالت گفتم: برادرم. برادری که همیشه برام زنده است. خیلی بچه بودم که اسمشو امید گذاشتم. همبازی تمام بچگیام. همیشه تو ذهنم دارم باهاش حرف می‌زنم و حضورشو کنارم احساس می کنم. میگیم می‌خندیم باهم شوخی می کنیم، وقتی میرم بیرون همرام میاد، مراقبمه. غیرتی میشه، سربسرم میذاره، قهر می کنیم، آشتی می کنیم.... بچه که بودم تمام بازیام دو نفره بود. یه روز امید به خاطر من عروسک بازی می کرد، یه روز من به خاطر اون ماشین بازی می کردم. بزرگ‌تر که شدیم شد بازی فکری و کامپیوتر بازی. هنوزم کامپیوتر بازی رو یه نفره نمی کنم. اگر امید حوصله نداشته باشه اصلاً بازی نمی کنم.


سرم پایین بود و حرف می زدم. چند لحظه ساکت شدم. از گوشه ی چشم نگاهش کردم. بعد گفتم: میگن تنهایی دیوونگی میاره. نگران نباشین. دیوونه ی خطرناکی نیستم.

ناگهان به طرفم برگشت و با عصبانیت گفت: این چه حرفیه؟ شما اگه امید رو نداشته باشین، با چی لبخندتونو نگه دارین؟ چیزی که منو اذیت می کنه ناشکری خودمه! این چند وقت سر نامزدی عارفه و احمد اعصاب ندارم که تنها شدم. مریضی بابا هم که بهش اضافه شد و دیگه نور علی نور! داشتم زمین و زمون رو بهم می دوختم که آی مردم به دادم برسین که تنها شدم! مامان و عارفه هم تشخیص دادن زن می خوام. رفتن خواستگاری یه پس گردنی خوردم حالم جا اومد!

تکان بدی خوردم! ناگهان صحنه ی خواستگاری چند روز پیش، پیش چشمم زنده شد. با صدایی لرزان پرسیدم: پس گردنی خوردین؟ چرا؟

با تمسخر گفت: چون اینقدر ادعام میشد که فکر می‌کردم محاله ردم کنن!

فکر کردم دارد طعنه می زند! با صدایی که حالا به وضوح می لرزید، پرسیدم: چرا؟

نگاهم کرد. پرسید: حالتون خوبه؟ چی چرا؟ چرا ردم کردن؟ نمی دونم. دختر خانم گفته بود اصلاً خیال ازدواج نداره. منم فقط جا خوردم. شکست عشقی و این حرفا نبود! مامان و عارفه پسندیده بودن. من حتی اسمشم نمی دونم. یعنی نپرسیدم.

آب دهانم را به سختی قورت دادم. پرسیدم: این داستان مال قبل از مریضی پدرتونه؟

با تعجب گفت: نه! شما چرا رنگتون پریده؟ مشکلی پیش اومده؟

نفس عمیقی کشیدم و به زحمت سعی کردم عادی باشم. به آرامی گفتم: من خوبم. دقیقاً کی بود؟

متفکرانه گفت: همون وقتی که شما اومدین بیمارستان.

محکم به پیشانیم کوبیدم! به سختی ترمز کرد! وحشتزده پشت سرمان را نگاه کردم. خوشبختانه ماشینی نبود. کنار زد و پرسید: شما بودین؟

بعد طوری که انگار با خودش حرف می زند، گفت: آره شما بودین که گفتین از مادربزرگتون جدا نمیشین... یعنی من خر حتی شَکَّم نکردم!

گیج و منگ گفتم: ولی آخه با اون حال پدرتون چه وقت خواستگاری رفتن بود؟!!!

بدون اینکه نگاهم کند، گفت: خودش اصرار کرد. گفت دارم میمیرم. شما که برنامه شو داشتین، منم می خوام آخرین عروسمو ببینم. هرکار کردیم راضی نشد بذاره برای بعد. عارفه شما رو چند وقت پیش با خاله تون تو هیئت دیده بود و همیشه می‌گفت از این دختره خوشم اومده. مامانم خوشش اومده بود. وقتی بابا اصرار کرد اونام رفتن که صحبت کنن. منم تو بیمارستان بودم و اعصابم خورد که الان اینا قبول می کنن و بعد من که دلم جای دیگه اس، چه خاکی باید به سرم بریزم!

بدون آنکه انتظار داشته باشم، به شدت غمگین شدم. سر به زیر انداختم و گفتم: پس چرا بهشون نگفتین که برن سراغ اونی که می خواین؟

راه افتاد و گفت: چون بر خلاف اون یکی از این یکی به شدت می ترسیدم.

گیج شدم و پرسیدم: منظورتون چیه؟

_: من بدون هیچ دلیل خاصی فکر می کردم اونی که عارفه پسندیده، حتماً جوابش مثبته. و به دلایل بسیاری فکر می‌کردم اونی که من می خوام هرگز قبولم نمی کنه و اگر حرفی بزنم، همون موقعیت عادی رو هم از دست میدم.

به بیرون خیره شدم. بغض کرده بودم.

با ملایمت گفت: خانم مهرنیا آخرین سؤال رو نپرسیدین.

در حالی که به شدت با اشک و بغضم مبارزه می کردم، گفتم: به من ربطی نداره.

زیر لب گفت: البته که داره.

حرفی نزدم. افکارم اینقدر بهم ریخته بود که حرف زدن یادم رفته بود. تا مقصد هیچی نفهمیدم. فقط وقتی ترمز کرد، سر بلند کردم و دیدم توی یک کوچه ی قدیمی هستیم. نفهمیده بودم که وارد شهر شده بودیم. پیاده شدیم. سهرابی جلوی یک کوچه ی باریک و بلند پارک کرده بود و بقیه پشت سرش بودند. به کوچه اشاره کرد و گفت: انتهای این کوچه اس. با ماشین نمی شه رفت. باید چمدونا رو ببریم، بعد ماشینا رو برگردونیم سر خیابون یه پارکینگ هست بذاریم اونجا. اینجا باشن راه عبور رو می بندن.

پیمان گفت: یعنی چه آغا؟! یعنی این همه بارکشی کنیم؟ تازه بعد ماشینو ببریم کجا؟!! من که میرم یه هتل آدمیزادی!

گلنوش هم نگاهی خسته به کوچه ی باریک انداخت و گفت: به نظر نمی رسه جای جالبی باشه. من که یه کم می ترسم.

سهرابی که بهش برخورده بود، با تعجب گفت: خونه ی داییمه خانم! این چی می ترسین؟

گلنوش با ناراحتی به پیمان نگاه کرد. پیمان بی حوصله رو به زارع کرد و گفت: حامد برو بیرون می خوام برگردم. زودتر می گفتین دارین تو چه خراب شده‌ای میرین!

زارع با چهره ای درهم دوباره پشت فرمان نشست. من هم که احساس می کردم، زانوهایم تحمل وزنم را ندارند دوباره نشستم.

زارع دست پشت صندلی من گذاشت. زیر لب ببخشیدی گفت و عقب گرد از کوچه بیرون آمد. پیمان هم آمد. کنار ماشین من ترمز کرد و از زارع پرسید: هتل سراغ داری؟

زارع با اخم گفت: نه.

پیمان هم دستی به خداحافظی بالا آورد و رفت. اما زارع جوابش را نداد. همان‌طور که سرش پایین بود، از من پرسید: شما چی؟

_: من الان دخمه و هتل پنج ستاره برام هیچ فرقی نمی کنن. فقط یه زمین صاف می خوام که بخوابم.

دوباره توی کوچه برگشت. پیاده شدیم. مریم و سهرابی توی سایه ی دیوار ایستاده بودند و با چهره ای گرفته حرف می زدند.

من و زارع هم جلو رفتیم. سهرابی رو به من گفت: خانم به خدا جای تمیز و خوبیه. خیلیم قشنگه!

خنده ام گرفت. ولی اینقدر خسته بودم که بیشتر شبیه دهن کجی بی صدایی شد. گفتم: من که اعتراضی نداشتم.

مریم با خوشحالی گفت: خدا خیرت بده! من که آرزو دارم این خونه ی تعریفی رو سیر تماشا کنم!

پوزخندی زدم و سر به زیر انداختم. مریم به تندی پرسید: به چی می خندی؟

_: هیچی...

سهرابی و زارع مشغول پایین آوردن وسایل شدند. مریم چمدانش را از دست زارع گرفت و دسته اش را باز کرد که راحت به دنبال خودش بکشد. سهرابی هم دسته ی ساک و کیفش را روی شانه اش انداخت و دسته ی چمدان چرخ دار زارع را هم گرفت.

چمدان قدیمیم را از روی زمین برداشتم. زارع در صندوق را بست و گفت: شما اونو برندارین.

خسته گفتم: مال خودمه!

جلو آمد. آن را گرفت و گفت: منم نگفتم مال منه.

در عقب را باز کردم و مشغول برداشتن خوراکی ها شدم، ولی زارع همه را می گرفت.

عصبانی گفتم: آخه نمی تونین همه رو بردارین! یکیشونو بدین به من.

سهرابی جلو آمد و گفت: دسته ی چمدون حامد مال شما. حامد اون یخدونو بده به من.

دسته را گرفتم، زارع گفت: چمدون خودمه. نگاه چپ بهش نندازین!

خندیدم و با مریم راه افتادیم. پسرها هم بعد از قفل کردن درها به دنبالمان آمدند.





نظرات 29 + ارسال نظر
spv پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام
من اگه جای آوین بودم
وقتی طرف میگفت دلم یه جای دیگست عمرا میفهمیدم منظورش منم
بعدم فکر میکردم من چقدر بدبختم که فکر کرده من مثل خواهرشم. به من میگه دلم پیش یکیه! :((

سلام
آوینم همین فکر رو کرد که گفت به من ربطی نداره. خیلیم ناراحت بود. ولی حامد گفت البته که داره!
بعد آوین هنگ کرد :))

سحر (درنگ) چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:13 ب.ظ

بعضی هاشون حجمهاشون زیاده. ولی داره ارسال میشه. فقط کاش وسطش گیر نکنه.
نمیدونم تو دوست داری یا نه.
ولی چندتایی از اونایی که خودم دوست داشتم دارم میفرستم.
خب سلام
اومدم داستان بخونم
حالا یه وقت قسمت بعدی را مینویسی .من هنوز اینم نخوندم.

ببین از اول من گفتم این دختره میشینه عقب. زشته. انگار این راننده شه. البته میدونم راحت نیست جلو بشینه. ولی بالاخره دیگه!

هان حالا جالب میشه! (آیکون سحر بدجنس)
چرا آخه اینجا آیکونهاش با پرشین و میهن فرق داره خب!؟

راستش من دوست ندارم آخر اسم آدم ه باشه. مثل سحره!

یعنی الان متخصصیش عارفه. آدم باید فکر کنه عارف اسم پسره و ه به جای است. یا بگه عارفست! خیلی خوشم نمیاد. همیشه این مشکل را داشتم.

بگذریم.

آخی. تک فرزند بودن هم سخته!

مگه پسرهای دوازده ساله هم گریه میکنند؟

وای چه شیطون!



آخی. همه برادرها رو خواهرهاشون اینقدر حساسند.؟ فکر نکنم.

یه چند تا غلط تایپیه. ولی میخوابم بقیه شو بخونم. نمیتونم بهت بگم کجاست تا درست کنی.

بازم آخی!

تنهایی سخته. خیلی خوبه بچه ها هم سن و سال داشته باشند.
اینه که من الان کسانی که میگن فقط یه بچه ها میخواهیم. فرصت معاشرت با دوست و فامیلم زیاد ندارند. درک نمیکنم . برای بچه ها تنها بودن سخته. و البته اینجوری پدر و مدارها ها هم مجبور میشند. همش همبازیشون بشند. و واسه اونها هم سخته.

خیلی جالبه برام.

چرا فکر کردن اینها همونان. مگه تو یه شهر فقط اینا میرن خواستگاری. یا فقط اون دختری که جواب رد داده! حس ششم و این حرفها؟
ها! این از کجا فهمید!

وایییییییییی! خیلی باحال شد. دلشم جای دیگست!

البته که داره! خیلی باحاله!

اه چرا اینجا آوین دیگه دو زاریش نیفتاد. حالا اون بدبخت فکر میکنه دوزاریش افتاده و خوشش نیامده. قیافه گرفت!

ولی خیلی باحل بود. این قسمت!

یک کم طرز حرف زدن پیمان و گلونش بی ادبانه بود.

خونه تماشایی :دی

خیلی جالب بود.

مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی


میدونم دیر اومدم خوندم. چه خالی میده اگه حالا رفرش بزنم. قسمت بعدی اینجا باشه! نه اشتباه نشه. انتظاری ندارم. فقط خیلی خوشحال میشم
بوووووووووووووووووووووووسسسسس

مرسی! باعث زحمت :*)

سلام
خوش اومدی :)

آره دیگه. بالاخره جلو نشست.

نمی دونم :)

تازه کرمونیش میشه مثلا این مال حمیده یه!

منم این مشکل رو دارم و داشتم :))

آره سخته.

وقتی آخری و دردونه باشن آره :))

نه همه اینقدر حساس نیستن. اینم فقط رو عارفه حساسه.

آره دیدمشون. ولی حسش نبود درست کنم :( تو متن اصلی درست کردم.

آره منم از تک فرزندی بدم میاد. بعدها هم برای بچه رسیدگی به پدر مادرش سخت میشه. چند تا باشن میتونن نوبتی برسن.

چون زمان دقیقا یکی بود و بعدم آوین گفته بود مادربزرگم و اینا خلاصه حدس زدن دیگه...

:)

آوینم دوزاریش افتاد که گیج شد دیگه حرف نزد. باورش نمیشد دوسش داشته باشه.

خیلی مرسی

آره...

خواهش می کنممممممم

یه آرزوی بزرگتر بکن :)

بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس

جودی آبوت چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:35 ب.ظ http://www.sudi-s.blogsky.com

سلاملکم .من برگشتم خیلی داره خوب میشه !
آی من قربون اون نی نی هات برم فسقلیا رو

سلام :)) خوش برگشتی :)
مرسییییی
سلامت باشی

ملودی چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 ق.ظ http://melody-writes.persianblog.ir/

وااای شاذه جونم الان نشستم همه رو با هم خوندم خیلی دیگه از این داستانت خوشم اومد همچین یه جریان عاطفی لطیفی داره خسته نباشی عزیز دلم چهار تا بوووووس برای خودتو سه تا نازدونه هات راستی آدم دلش میخواد این پیمانو بگیره بزنه .چقدر دلم برای آوین سوخت که همبازیش امید بوده طفلکی

سلام ملودی جووووووونم
عوضش این قسمت زدم جریان عاطفی رو کن فیکون کردم :)))
سلامت باشی گلم. اردوان گلی رو ببوس و بچلون و بگو اونم یه بوس آبدار از قول من بهت بکنه :******

نرگس سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:47 ب.ظ http://nargesb.blogsky.com

خاللللللهههههههه
سلاااااااامممممم
فقط عرض سلام بود و بس

دختر گلم یاد گرفته میگه خاله بوس بوس
وسطش هم یهو واسه خودش بوس میفرسته :))
این خاله هر خاله ای نیستا ! مخصوص شماست !

یعنی کامپیوتر رو روشن کردم گفتم الان نرگس نوشته خاله سلام! بعد زیرشم نوشته فقط سلام کردم! :))))
چقدر باهوشم من!!!

مرسی :) ببوسش از قول خاله :******

گلسا سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ب.ظ http://www.golsagozar.persianblog.ir

چقدر با جزئیات نوشتی. خوشم اومد.

مرسی گلساجان

soso سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:41 ب.ظ

ravanshenas nistam,esme khodamam ye ghorbuneshun berame digei entekhab kardan!!!!!amma midunam un esmo age bezarin jae shazze,harki biad inja zaa'af mikone!!!!:D

حالا من از فضولی دارم می ترکم که کی انتخاب کرده؟ اصلا این سُ سُ هست یا سوسو؟
خیلیم خوبه! یه عکس گنده ی قورمه سبزی جا افتاده هم میذارم بغل صفحه ملت حالشو ببرن :دی

مونت سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:35 ب.ظ

سلام جانم.دستت درد نکنه.عالی بووود.چندوقتیه منم درگیر خیاطی هستم.تا سرم خلوتتر شد میام سراغت.شاید سرسوزنی بتونم برات موثر باشم.بووووس.

سلام مونت جان
سلامت باشی. ممنونم
موفق باشی
بووووووووووووس

لیمو سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:23 ب.ظ

سلام بر بانو شاذه بزرگ نویسنده این دنیای مجازی
ما خیلی چاکریما کی شما رو تهدید کرده جونه داداچ فقط به من نشونش بده برم دعواش کنم
همچین یه حس خوشگلی بهم دست داد که اسم خودمو تو داستان دیدم نه دیگه خودم می دونم خود شیفته ام شما زحمت نکش برا گفتنش
ولی به جونه خودم من با حشره ها کار ندارم
کار خدا و قسمت و روزگار و دنیا و شاذه و الهام بانو رو میبینی اونا میرن خواستگاری این بعد میگه نه بعد میفهمیم جناب خواستگار این بوده اون بنده خدا اعتماد به نفسش از بین می ره طفلکی
خیلی خسته نباشی میگما من این همه صلوات فرستادم یعنی الکی بود کار خیاطیت تموم نشد
خدا صبر بده بهت کار خونه بچه داری خیاطی بعضی وقتها مهمون داری من با فکرش ۴ ستون بدنم که هیچی ۴تا ستونی هم که برای روز مبادا قایم کردم میلرزه

سلام بر لیمو خانم مفرح و خوشمزه :)
قربون یو :)
تمام مدت به یادت بودم. مخصوصا هربار که اسمت تو جمله میومد. هی تمام خاطرات مشترک و ایمیلا و وبلاگ و اینا رو یادم میومد :)

نه تو فقط با بچه های کوشمولو سر و کار داری :*)

خداییش! تازه من هی می خواستم بگم نه اینا نبودن. بعد یهو دیدم الهام نوشته و تموم شده رفته! این وسط فقط نوک انگشتم درد گرفته!
نمی فهمم این الهام پرمدعا چرا خودش نمیره تایپ کنه!!!

سلامت باشی عزیزم. نه بابا کلی پیشرفت کردم. اصلا هم صلواتات الکی نبود! فقط دوختن دو دست لباس مهمونی و سه تا چادر ودو تا پرده و یه رومیزی و چند تا پیژامه یه مقدار خورده کاری کنار چرخ خیاطی زمان بره!!! از پریروز تا حالا نصف شونو دوختم.

زنده باشی. آدمیزاد به همه چی عادت می کنه. یه دفعه به اینجا نرسیدم. الان یازده سال از عروسیم میگذره.

ویدا سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:45 ب.ظ http://vdaa.persianblog.ir

وااااای خدا جون... خب تقصیر خود آوینه دیگه... اگه اون روز صبر کرده بود که خواهره بگه خواهر کیه الآن اینجوری حالش گرفته نمیشد....
اما تفلکی زارع... راستی اسمش چیه؟

آره :)
حامد زارع
محراب سهرابی

soso سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:47 ب.ظ

aaaaaaaaaaa!!!shenidin ke esm bazi vaghta ru movaffaghiat moassere!?!?!baazia esmeshun ba ruhiateshun nemikhuneo che moshkela ajib gharibi vasashun pish miad!?!?!:D
manam esmamo avaz kardam che bahoosh shodam!!!:D:D

:)))))) به نظرت من اگه اسممو بذارم قرمه سبزی استعداد نویسندگیم شکوفا میشه آیا؟! :دی

عاطفه سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:20 ب.ظ http://hayatedustan.blogfa.com/

باریکلا نویسنده اید شما؟؟

ای ... کم و بیش!

سحر (درنگ) سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:15 ب.ظ

سلام
you receive a mail
بعد میام داستان میخونم
بعدم تو خیلی مهربونی که واسه ما داستان مینویسی

سلام
آخ جون! تنکیو وری ماچ!
مرسی
لطف داری سحر جون

پرنیان سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:00 ب.ظ http://missthinker1992.blogfa.com

خسته نباشید بعد از چند روز اومدم کلیییی خوندم!!
چقدر دختره باهوشه!از کجا فهمید این پسره خواستگارش بود؟
هممم دلم مسافرت می خواد.ولی یزد نه!

سلامت باشی پرنیان جون :)
خب هم تاریخ و ساعت شبیه بود. هم عکسای خونوادگیش رو دیده بود. البته عکسایی که دیده بود تو موبایل بود و بدون حجاب، ولی از روبرو مادر و دختر رو با چادر دیده بود. ولی خب وقتی بحث دو دو تا چار تا شد، گرفت دیگه!

هی... ها... برای من جاش فرق نمی کنه. حسش همسفراش راه و هواش مهمتر از مقصده. دلم استراحت می خواد.

آنیتا سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:27 ق.ظ http://www.personal68.persianblog.ir

همین که با این همه مشغله بازم میای و می نو یسی خودش کلیه!
خسته نباشی گلم

خیلی ممنونم آنیتا جون
سلامت باشی

نازلی سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ق.ظ

سلام شاذه جونم
خوبی؟ چه خوشگل بود این قسمت. منم از این سفرا که هی با هم حرف بزنی و نفهمی کی رسیدی.
شما هر وقت دوست داری بنویس خانم خانوما ما حالشو میبریم.
مراقب خودت باش.

سلام نازلی جونم
خوبم. ممنون. تو خوبی؟
متشکرم. هی... آره...
متشکرم. تو هم همینطور

شایا سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:59 ق.ظ

خیلیییییییییییییییی خووووب ببببوووودددد.


اوایلش غمگین بود ولی بازم خیلیییی خوب بود وسطاش که محشششر شد بعد آخرشم آآآیییی حال داد پیمان رفت!!!! بعدم آآآییی حال میکنم خونهه ههه یه جای باحال باشه این پیمان حالش گرفته شه

مرسییییییییییییییییی شایا جونم :*********

حتما هست :)

پریدخت سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ق.ظ

سلام عزیزم خیلی قشنگ می نویسی

دستت درد نکنه

سلام دوست عزیز

خیلی ممنونم

تازه وارد۸۹ سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ق.ظ

سلام خسته نباشید !
من یه مدتی بیکارم حسابی وب گردی می کنم اونم بلاگ هایی که داستان داره!
چند سوال دارم ؟
۱- الهام منظورت الهام شاهنده است؟ آخه من داستاناشو می خونم .
۲- این داستان در کدام شهر اتفاق می افتد (جائیکه دانشگاه می رند)؟

در ضمن من تازه با بلاگ الهه هم آشنا شدم همونی که چراغ جادو داره !!!!

سلام
سلامت باشید
۱- نه. الهام قوه ی الهام منه برای نوشتن. گاهی هم الهام بانو یا الهام خانم صداش می کنم. داستانای الهام شاهنده رو هم خوندم.
۲- کرمان.

الهه رو سه سالی میشه می شناسم. این اولین داستانشه.

soso دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 ب.ظ

khob khob khob khaste nabashin...:D
baadesham,intenet che moshkeli dare??!!:D rasty,aakharasheaaa...kam kam bayad pool bedin!!!:P

سلامت باشین :دی
اینترنت خیلی مشکل داره :دی
اکککهی!! من که میگم مشکل داره!!!! :دی

با عرض معذرت بقیه اش حذف شد چون به طرز ناجوانمردانه ای داستانم لو می رفت! :پی

خورشید دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ب.ظ

دو تا عروسییییییییی یهووووووووو
به به با خیاطی چی کردی شاذه جون؟

هنوز کلی کار دارن تا عروسی!!!
اووووه مثل یک عدد درازگوش بی وقفه مشغولم و حدودا تا سه ماه دیگه کار دارم!!!

نینا دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:58 ب.ظ http://ninna.blogsky.com

اهه کی دعوا کرده؟ برم بزنمش؟

بعله درست میگه این پسره مگه شوفره؟ اق هرچی میگذره من ازین پیمان بیشتر بدم میاد پسره نچسب اوه مای گاد من گفتم اینا نباشن بیان خواستگاری. حالا چه جوری با هم جفت شن ایش اخ جوووووون قسمت های بعدیییییی
این جا ایکون نینای فوضول هم اضافه کنین من تو بیشتر کامنتام نیا دارم

کسی دعوا نکرده. فقط میگن چرا نمی نویسی.

نه شوفر نیست. عاشقه! :))
شوتش کردم رفت :)
خودمم نفهمیدم الهام بانو چی فکر کرد اینجا! من همینجور صاف و ساده داشتم می فرستادمشون یزد که به ماجراهاشون برسن، اینا یه دفعه عشقولانه بازی درآوردن! حالا خدا کنه ماجراها سر جاشون مفت و جور بشن.
باشه میدم برات بسازن :*********

ندا دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:47 ب.ظ http://eastern-girl.persianblog.ir

اوووه! یعنی الان سه قسمت کاملو خوندم!!!
قسمت چهار یکم کوتاه تر بود ولی ۵و۶ خیلی طولانی بوووود!!ممنون شاذه جون! خیلی عالی بود!
ایول از ابرا شکل می ساختن؟ مث منو ویدا:))) دو سه سال پیش سرگرمی خوبی بود برامون:))))
اوخی داداش خیالی داره! منم فک کنم الان بعد از رفتن سهیل باید بگردم داداش خیالی واس خودم بسازم!!
اوه اوه! طفلکی دوتاشون چه جا خوردنا!!ااا!به پسره نگفتن میرن خواستگاری کی؟!! چه ریلکس!!
آخییی بعدش هم معلوم میشه زارع عاشق همین دخیه بوده و ناراحت شده که رفتن از یکی دیه خاستگاری کردن...
بوووووووس......

اوه مرسی!
می رسم به دایالوگای دو نفره دیگه ترمز می برم :)))
من هنوزم با بچه هام وقتی میریم گردش تو راه با ابرا شکل می سازیم.
بی خیال... آقای نفس رو بچسب!
پسره از بس علاقه ای نداشت، خودش نخواسته بود بدونه!
:)
بوووووووووووس...

نرگس دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:01 ب.ظ http://nargesb.blogsky.com

خاله خانوم جون تورو خدا قهر نکنین یه وقت !!
آخه خودتون گفته بودین که یا دیشب یا امروز آپ میکنین به خاطر همین هم من از صبح منتظر بودم !
دستتون طلا که این همه نوشتین :*
این زارع نمی تونست یه کمی صبر کنه بعدش لو بده که عاشق کیه ؟!!
این دختره هم که بلانسبت خنگه !!!
یگی هم بیاد عاشق من بشه لطفا =))

نه بابا قهر نمی کنم. قهرم بکنم دو روزه برمی گردم. نمی تونم ننویسم.
کار پیش اومد. شرمنده
متشکرم :*
نه دیگه دلش داشت می ترکید بعد از سه سال!
آره :))
باشه می فرستم برات. تو فقط تیپشو سفارش بده!

الهه و چراغ جادو دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:06 ب.ظ http://elaaheh.blogsky.com

خیلی خوشحالم مریم و سهرابی باهم تو یه ماشین بودند که همه کینه هاشونو دور بریزن
از زارع هم خیلی خیلی خوشم میاد . خیلی پسر خوبیهههههههههههههههههه
این پیمان آینه دق هم نیستش نفس میکشیم

آره حسابی رفیق شدن جون جونی! :))

:)

:))))

الهه و چراغ جادو دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:03 ب.ظ http://elaaheh.blogsky.com

آخییییییییییییییییییییییییییییییییی
این قشنگترین قسمت داستان بود . صفا کردم

وه! نه بابا!! مرسی!

مریم دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:09 ب.ظ


ممنون عزیز

خواهش می کنم مریم جان :*)

مهرناز دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:08 ب.ظ

شاذه جون همین که با این همه گرفتاری بازهم مینویسی آفرین داره مرسی مرسی مثل همیشه عالیه

لطف داری مهرناز جون :**********

آزاده دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:02 ب.ظ

قبل امتحانی خوب چسبید مرسی خیلی قشنگه و خسته نباشین

موفق باشی آزاده جونم :*)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد